DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
F1

Albonnak „békés” versenye volt – rádió nélkül

Alex Albon Las Vegas-i futamát rádióhiba nehezítette: pitboardokkal kommunikálva, teljes bizonytalanságban kellett vezetnie, végül a Williams biztonsági okokból kihívta a versenyből.

Alex Albon számára igazi kihívást jelentett a Las Vegas-i Formula–1-es futam, miután a Williamsnél egy rádióhiba miatt szinte teljesen megszűnt a kommunikáció a csapattal. A thai-brit pilóta a rajtot követően egy balesetben is érintett volt, ami kárt okozott autójában, és az események miatt nehéz helyzetbe került, hiszen semmit sem tudott arról, mi történik a pályán körülötte.

A Williams már a verseny elején megerősítette, hogy problémák adódtak a rádióval Albon kivezető köreiben, és bár próbálták helyreállítani a kapcsolatot, végül a hagyományos pitboardokhoz kellett folyamodni az információk továbbítására.

A verseny során Albon egy öt másodperces büntetést is összeszedett, miután nekiütközött a Ferrari pilótájának, Lewis Hamiltonnak. A büntetés letöltése után a Williams a bokszba rendelte az autót, James Vowles szerint nem akartak „biztonsági kockázatot vállalni”.



Albon a verseny után a sajtónak, köztük a Formula.hu-nak elmondta: „A verseny során egyszer sem volt rádiónk, úgyhogy teljesen visszatértünk a régi módszerhez, pitboardokkal kommunikáltunk. Kár, mert az első kör után, a sok ütközés és minden más miatt egyértelmű volt, hogy az autón van kár, de nehéz volt rájönni, hogy biztonságos-e kint maradnom a pályán.”

A pilóta megérti, miért kellett a futamot 15 körrel a vége előtt befejeznie: „Ha belegondolsz, rádió nélkül nem tudtam a kék zászlókról, és mindenféle dolgok történhetnek. Még az apróságok, mint a biztonsági autó vagy a pályán lévő törmelék is, mind felfedezésemre vártak, és el tudod képzelni, hogy ez nem ideális a vegasi pályán. Kicsit veszélyes volt.
Ezért kellett kiállnom, ami bosszantó, mert egyértelműen lehetőségünk lett volna a pontszerzésre. Tempó szempontjából erősek voltunk, és a verseny során, amikor tiszta volt előttem a pálya, nagyon gyors voltam.”

Albon egyetlen apró pozitívumként említette, hogy a számára 35 körös, eseménydús futam alatt senki sem szólt bele a rádión abba, hogy mit kell tennie, így valamilyen szinten nyugodt versenye volt. A pitboardokon látott információkat így összegezte:„Körszám, mikor kell a bokszba menni és a büntetés letöltésének időpontja. Ahogy mondtam, a régi idők iskolája köszönt vissza. Nyugodt volt odakint.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: