Verstappen nyert, a McLareneket kizárták
Max Verstappen nyerte az F1-es Las Vegas-i Nagydíjat Lando Norris és George Russell előtt, Oscar Piastri pedig negyedik lett a nap hőse, a mezőny végéről rajtolva büntetése ellenére is az élmezőnybe előretörő Kimi Antonelli előtt. A verseny végeredménye és összefoglalója ide kattintva tekinthető meg.
Az igazi dráma azonban a leintés után következett: Lando Norris és Oscar Piastri McLarenjét is kizárták a futamról az utólagos technikai ellenőrzést követően. A vizsgálat során kiderült, hogy a wokingiak mindkét autóján a megengedettnél vékonyabbra fogyott az alulra felszerelt kopólemez, amiért a szabályok értelmében kizárás jár. A részletek ide kattintva olvashatóak, míg a kizárás által jóval szorosabbá váló pontverseny itt tekinthető meg – arról pedig itt írtunk, hogyan lehet már Katarban világbajnok Norris a történtek ellenére.

Következzen egy kis részlet a hétvége statisztikai összegzéséből: immár 97 versenyzőt zártak ki futamról, Hamilton először volt a leglassabb egy időmérőn, Verstappen a harmadik, aki nyolcszor nyer egy országban – a teljes összeállítás ide kattintva érhető el.
A hétvégét a helyszínen végigkövető Mészáros Sándor kollégánk mai bejelentkezése pedig az alábbi képre kattintva tekinthető meg:
A bajnokesélyesek nyilatkozatai
Az egyes nyilatkozatok a nevekre kattintva érhetőek el.
Max Verstappen elmondása szerint az autó úgy működött, ahogy ő szereti, a gumik remekül bírták, minden összeállt: még két ilyen hétvégét próbál összerakni idén.
Laurent Mekies csapatfőnök szerint ez a győzelem igazi mestermunka volt a hollandtól, teljesítménye közel állt a tökéleteshez.
Lando Norris kizárása előtt még elégedett volt, hiszen a pódium második foka ellenére ismét növelte (volna) előnyét a tabellán, a Red Bull ellen pedig szerinte ma nem lehetett ellenszer.

Oscar Piastri a büntetés előtt úgy fogalmazott, hogy tudja, hogy a világbajnoki cím már Lando Norris kezében van, de szeretne még két jó hétvégével búcsúzni 2025-től.
Andrea Stella csapatfőnök a kizárás kapcsán hangsúlyozta: enyhítő körülmény, hogy előre nem látott jelenséget tapasztaltak az autókon – egyúttal elnézést kért Norristól és Piastritól.
Mit mondtak a többiek?
George Russell elárulta, hogy a verseny során ismét szembesült azzal a kormányzási problémával, amely az időmérőn is hátráltatta – és szerinte kihozta a maximumot a versenyből.
Toto Wolff úgy látja, Antonelli büntetése nem a pilóta hibájából fakadt – és azt is kiemelte, mennyire remekül teljesített versenyzője Las Vegasban.

Charles Leclerc a verseny után kérdőre vonta a Ferrari stratégiáját: többen is eléjük vágtak, a DRS-vonatban pedig nem tudott előzni.
Lewis Hamilton „zéró” elégedettséget érez Las Vegas-i felzárkózása miatt – elmondása szerint próbálkozik, de az év csak egyre rosszabb lesz, sőt ez karrierje legrosszabb szezonja.
Fernando Alonso szerint az FIA-val kellene beszélni az F1-es Las Vegas-i Nagydíjról, mivel a vonalvezetés rendben van, de az aszfalt minősége és helye a naptárban nincsen.
A volt F1-es versenyigazgató szerint súlyos hiba történt Vegasban
Niels Wittich, az F1 korábbi versenyigazgatója szerint rendkívül súlyos és elfogadhatatlan mulasztás történt az F1-es Las Vegas-i Nagydíj elején, amikor a sportbírók még a bukótérben tartózkodtak, miközben a mezőny már ismét teljes tempóval érkezett. A rajt utáni többautós ütközés során keletkezett törmeléket kellett eltávolítani, ám Wittich szerint túl sokáig tartott a beavatkozás, és a dupla sárga zászló ilyen helyzetben már nem jelentett elegendő védelmet.
Az FIA viszont úgy érezte, a helyzetet elegendő dupla sárga zászlóval kezelni – plusz előtte a célvonalat megelőző görbület előtt is már lengették a sima sárgát –, míg a futam későbbi részében, amikor egy másik törmelék miatt konkrétan a pályacsíkre kellett lépnie egy marsallnak, már jött a VSC-fázis. A The Race beszámolója szerint a versenyirányítás úgy érzi, megfelelően kezelték a vegasi rajt utáni helyzetet.
Újabb főnökváltás az Astonnál?
Hamar véget érhet Andy Cowell csapatfőnöki megbízatása az Aston Martin F1-es csapatánál – ezt halljuk a Las Vegas-i F1-es paddockban. A Formula.hu információi szerint egy első blikkre meglepő név került képbe az esetlegesen megüresedő pozícióra: Andreas Seidl térhet vissza az F1-be. Úgy tudjuk, hogy történt kapcsolatfelvétel a felek között.

A német szakember a McLaren nyerő pályára állításának kulcsfigurája volt, 2019-től 2022-ig irányította a wokingiakat, ebben az időszakban pedig teljesen újraalkotta a gárda működését, struktúráját – ezzel mintegy irányba állította az azóta két konstruktőri vb-címet is nyerő gárdát.
Seidl 2022 decemberében az Audi gyári projektjének hívására távozott Wokingból, de tavaly a németek nagy házi lefejezésének áldozata lett, és még azelőtt megváltak tőle, hogy igazán összeállt volna a csapat – az ő helyét vette át Mattia Binotto.
Wolff az eladott Mercedes-részesedésről: Nem tervezek távozni
Toto Wolff tisztázta, eladott Mercedes-részesedése nem azt jelenti, hogy teljes tulajdonrészének megválását vagy a csapatfőnöki pozícióból való távozást tervezi, pusztán üzleti megfontolásról volt szó, az amerikai piacra tekintettel.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Mercedest egyharmad részben tulajdonló Wolff részesedése 15 %-át (azaz a teljes csapat értékének 5 %-át) eladta a csapatot korábban is szponzoráló CrowdStrike alapítója, az üzletember-autóversenyző George Kurtz részére.
Cadillac: Kulcsszerepben Leclerc korábbi mérnöke
Charles Leclerc korábbi versenymérnöke, Xavier Marcos immár a Cadillac F1-es alakulatának egyik kulcsfontosságú technikai pozícióját tölti be. Marcos több mint hat évet töltött a Ferrarinál, és 2019-től kezdve Charles Leclerc versenymérnökeként tevékenykedett, amely időszak alatt a monacói több futamgyőzelmet is szerzett. A Scuderiától való távozását követően januárban csatlakozott a Cadillac sportautó-programjához, ahol gyorsan előre is lépett: már a jövőre debütáló F1-es istálló vezető versenymérnökeként tevékenykedik.
