DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
F1

Nem várt pattogással magyarázza a kizárást a McLaren

Andrea Stella csapatfőnök hangsúlyozta: enyhítő körülmény, hogy előre nem látott jelenséget tapasztaltak az autókon – egyúttal elnézést kért Norristól és Piastritól.

Az előre nem látott mértékű pattogás és akár az autóik kisebb sérülése is hozzájárulhatott a kopólemez túlzott elvékonyodásához a McLaren szerint: a csapatvezető Andrea Stella egyúttal mindkét pilótájától bocsánatot kért a kizárás miatt elbukott pontokért.

Mint arról írtunk, mindkét McLarent kizárták az F1-es Las Vegas-i Nagydíjról, miután a technikai ellenőrzések során túl vékonynak találták Lando Norris és Oscar Piastri autóján a kopólemezt. A brit ezzel egy második, az ausztrál egy negyedik helyet bukott el, előbbi vb-vezetése 24 pontra olvadt a győztes Max Verstappennel szemben.

Az már az FIA dokumentumából is kiderült, hogy a McLaren próbált enyhítő körülményekkel érvelni a felügyelőknél, rámutatva, hogy a kevés száraz pályás edzéslehetőség miatt rosszul mérték fel a pattogás szintjét. A kizárást követő McLaren-közleményben ezt részletezte Stella:

mclaren-dsq-vegas-f1-1



„A Las Vegas-i Nagydíj után megállapították, hogy megsértettük a technikai szabályzat 3.5.9-es cikkelyét, amely 9 milliméteres minimum vastagságot ír elő a kopólemeznél. A 4-es autónál maximum 0,12 milliméteres, a 81-esnél maximum 0,26 milliméteres kihágást találtak a kopólemez hátuljánál.”

„A verseny során mindkét autó váratlan és nagy szintű pattogást tapasztalt, amelyet nem láttunk előre az edzéseken, ami túlzott mértékű érintkezéshez vezetett az aszfalttal. Vizsgáljuk az autó viselkedésének okait, beleértve a futam után mindkét autónál megtalált véletlen sérülések hatását, ami a padlólemez megnövekedett mértékű mozgását eredményezte” – magyarázta a csapatfőnök.

„Mint az FIA is rámutatott, a kihágás nem volt szándékos, nem akartuk szándékosan megkerülni a szabályokat, és fennálltak enyhítő körülmények is” – hangsúlyozta Stella, aki minden érintettől bocsánatot kért:

„Elnézést kérünk Landótól és Oscartól a ma elveszített pontokért a bajnokság egy ilyen kritikus szakaszában, amikor két erős teljesítményt láthattunk tőlük egész hétvégén. Csapatként elnézést kérünk a partnereinktől és a rajongóinktól is, akiknek a támogatása sokat jelent számunkra. Bár ez a végkifejlet rendkívül csalódáskeltő, továbbra is teljes mértékben a szezon utolsó két versenyére fókuszálunk.”

mclaren-dsq-vegas-f1-2

Így reagált Norris és Piastri

A McLaren közleményében a két pilóta is megszólalt: „Frusztráló véget ért a mai nap” – fogalmazott Norris. „Szükségünk volt némi menedzselésre a futam vége felé, és most már tudjuk, hogy ez az autónk néhány problémájával volt összefüggésben, ami sajnos kizáráshoz vezetett. Frusztráló ilyen sok pontot elveszíteni.”

„Csapatként mindig keményen nyomjuk, hogy a lehető legtöbb teljesítményt találjuk, és egyértelmű, hogy ma nem jól találtuk el az egyensúlyt. Semmit sem tehetek, ami most ezen változtatna, ehelyett már maximálisan Katarra koncentrálok, ahol igyekszünk minden eseményen a lehető legjobb teljesítményt nyújtani” – mondta el a vb-éllovas brit, míg Piastri így nyilatkozott:

„Csalódáskeltő, hogy pontok nélkül távozunk a hétvégéről a kopólemez túlzott kopása miatti kizárás okán. Mivel ennyire szoros a mezőny, mindig keressük, hol tudnánk teljesítményt találni, és ezúttal ezt nem sikerült megfelelően belőnünk. Újra kell hangolnunk magunkat és koncentrálnunk, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük az utolsó két forduló során, két olyan pályán, ahol korábban erősek voltunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: