Drámai fordulat történt órákkal a Las Vegas-i Nagydíjat követően: Lando Norris és Oscar Piastri McLarenjét is kizárták a futamról az utólagos technikai ellenőrzést követően.
A vizsgálat során kiderült, hogy a wokingiak mindkét autóján a megengedettnél vékonyabbra fogyott az alulra felszerelt kopólemez, amiért a szabályok értelmében kizárás jár.
A minél alacsonyabban használt autó előnyt jelent, komoly plusz leszorítóerőt és hatékonyságot eredményez, ezért veszik ezt szinte körülményektől függetlenül ennyire szigorúan.

A kizárásról szóló FIA-dokumentumból kiderül, hogy a méréseket a McLaren képviselőinek jelenlétében is megismételték, ezek pedig megerősítették, hogy a kopólemez vastagsága nem érte el az előírt 9 millimétert.
A McLaren próbált enyhítő körülményekkel érvelni: nem várt mértékű pattogás jelentkezett az autójuknál, amely a nem megfelelő mennyiségű adatnak volt köszönhető, amely pedig az időjárás és a balesetek miatt kurtább szabadedzésekre volt visszavezethető. A wokingiak azt is jelezték, hogy a kopás kisebb mértékű volt a korábbi hasonló esetekhez képest, ám az FIA felügyelői jelezték: ezt nem vehetik figyelembe, és bár aláhúzták ők is, hogy nem volt szándékos a szabálysértés, csak kizárás adható a technikai vétségekért.
Így változik a futam végeredménye, Max Verstappen, George Russell és Kimi Antonelli (!) zárt a dobogón, Charles Leclerc a negyedik, Carlos Sainz az ötödik, Isack Hadjar, Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton mögött pedig így a Haas duója, Esteban Ocon és Oliver Bearman is pontot szerzett.
A vb-tabella is jelentősen átalakul: Norris előnye marad 24 pont Piastrival szemben, de a futamot megnyerő Verstappen is 24 (!) pontra zárkózott fel a britre, vagyis utolérte Piastrit, és egy futamon belülre került az első helyhez képest.