DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 16. kedd
F1

Leclerc kérdőre vonta a Ferrari stratégiáját

Többen is eléjük vágtak, a DRS-vonatban pedig nem tudott előzni – de a monacói szerint főleg a vizes pályás gyenge tempójuknak fizetik meg az árát idén az F1-ben.

Nem teljesen érti a Ferrari Las Vegas-i taktikáját Charles Leclerc, hiszen a bokszkiállásoknál többen is átugrották őt. Ugyanakkor a fő probléma a monacói szerint az, hogy rettenetesen szenvednek a vizes pályán.

Leclerc a kilencedik helyről startolhatott az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon a gyengén sikerült esős kvalifikáció után, és bár a futam elején javított néhány helyet, a bokszkiállások után például a mezőny majdnem legvégéről startoló Kimi Antonelli is elé került – ahogy az előtte megelőzött Oscar Piastri is.

leclerc-ferrari-vegas-1-f1



Emiatt a monacói nem igazán értette a vörösök taktikáját: „Nem vagyok biztos abban, hogy a stratégia… Az autóban kicsit az volt az érzésem, hogy valamit rosszul csináltunk” – nyilatkozta az F1 TV kameráinak a leintés után az eredetileg hatodikként befutó pilóta.

„Azt hiszem, Oscar volt mögöttünk, aztán elénk vágott. Mások is voltak mögöttünk, akik elénk vágtak, ahogy Antonelli is. Kicsit kár ezért, mert elveszítettünk egy jó lehetőséget, hogy valami különlegeset csináljunk.”

„Úgy éreztem, a tempó ott van, de sajnos Oscar elém került, és nyithatta a DRS-ét Kimi miatt, nekem pedig eleve nagy leszorítóerős csomagom volt, és szinte lehetetlen volt előzni az első etapban. Óriási kockázatokat kellett vállalnom. A második etapban pedig képtelenség volt megelőzni Oscart, túlságosan gyors volt. Kár a második etapért.”

leclerc-ferrari-vegas-2-f1

A legnagyobb gond az esős forma

Leclerc ugyanakkor azt is kihangsúlyozta, hogy nem a taktika, sokkal inkább a tegnapi időmérőjüket is romba döntő esős teljesítmény a legnagyobb probléma jelenleg a Ferrarinál:

„Csalódott vagyok. Nem ilyen helyezést akartam, főleg a roppant biztató csütörtök után. A péntek nehéz volt az esőben, aztán a szombat megint nagyon biztató volt tempó tekintetében. Csak túl messziről rajtoltunk.”

„Dolgoznunk kell a vizes pályás tempónkon, mert túl sokszor fordul elő, hogy emiatt hátrányba kerülünk, és ennek megfizetjük az árát az év végén, mert túl sok pontot hagyunk ott a vizes időmérőkön és futamon. Egyértelműen ez egy prioritás mostantól számomra. Eddig is az volt, de mostantól még magasabbra kerül a listán, mert túlságosan küszködünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: