Nevet és logót vált 2026-ra a Williams
Új identitással rukkol elő a következő F1-es szezontól a legendás istálló, amellyel a gyökereiket és az izgalmas jövőképüket akarják egyszerre szimbolizálni: a jelenleg még Atlassian Williams Racing néven futó alakulat 2026. januárjától az Atlassian Williams F1 Team nevet fogja használni, mindez pedig egy új logóval is társul majd – jelentette be hétfőn a csapat.

Későbbre tolták az ítéletet Massa ügyében
A Felipe Massa-ügy előzetes londoni tárgyalását vezető bíró a múlt heti meghallgatás végén jelezte: az ítéletet egy későbbi időpontban fogják kihirdetni – így egyelőre nem tudni, dobják-e a pert vagy teljes tárgyalásra is sor fog kerülni.
A Massa-perről a múlt hét többi jelentős híreivel együtt részletesen beszéltünk szokásos hétfő esti műsorunk, a Pitwall friss adásában:
Ők voltak a legjobbak, akikkel Newey együtt dolgozott
A Formula–1 történetének egyik legnagyobb tervezője, Adrian Newey pályafutása során számos világbajnokkal dolgozott, mégis két név maradt számára igazán emlékezetes: Ayrton Senna és Max Verstappen. A legendás mérnök elmondta, hogy Senna technikai érdeklődése és mély megértése az autó működéséről lenyűgözte, míg Verstappenben azt csodálja, ahogyan képes teljesen kizárni a külvilágot, amikor a volán mögé ül.
„A mérnökök jobban hallgatnak Maxra”
A mérnökök elkezdtek jobban hallgatni Max Verstappenre, ez az egyik kulcsa annak, hogy idény közben versenyképesebbé vált a Red Bull 2025-ös Formula-1-es autója – vélekedik Helmut Marko.
S ha már Verstappen: nem igazán szoktak beszélgetni, de nem is ignorálják egymást, köszönőviszonyban vannak – árulta el a hollanddal való kapcsolatáról George Russell, aki saját bevallása szerint élvezné, ha a címvédő csapattársa lehetne az F1-ben.

Herbert: Ez az F1, nem a Formula Ford!
Johnny Herbert, az egykori Formula–1-es pilóta és korábbi sportfelügyelő szerint tarthatatlan, ahogyan a versenybírák elnézik az első körös pályaelhagyásokat. A Mexikóvárosi Nagydíj 1-es kanyarjában szerinte több pilóta is „büntetlenül megszegte a szabályokat”. Herbert úgy véli, az FIA hibát követ el, ha a rajt utáni káoszra hivatkozva nem alkalmaz egységes szankciókat – mert „ez a Formula–1, nem a Formula Ford”.
A McLaren bajnoka szerint igazi „rémálom” a mostani helyzet
Mika Hakkinen szerint a McLaren nehéz és kényes időszak elé néz, mivel Lando Norris és Oscar Piastri fej fej mellett küzd a világbajnoki címért. A kétszeres Formula–1-es világbajnok, aki maga is a McLarennel ért fel a csúcsra, „szörnyű” helyzetnek nevezte, amikor ugyanazon csapat két versenyzője között dől el a bajnoki cím sorsa.

Sainz új ötletekkel reformálná a sprinteket
Carlos Sainz szerint a Formula–1-nek radikálisabban kellene átalakítania a sprintes hétvégéket, ha valóban izgalmas rövid futamokat akar. A Williams versenyzője a kötelező lágy gumi bevezetését és kísérletezőbb hozzáállást sürgetett, akár formátumváltással vagy fordított rajtráccsal is. Sainz szerint az F1-nek nem szabad félnie a változtatásoktól: ha valami nem működik, újra kell próbálni.
Tsunoda az IndyCarban folytathatja?
Bár a Red Bull és a Racing Bulls még nem jelentette be jövő évi versenyzőit, megvan rá az esély, hogy Yuki Tsunoda jövője a Formula–1-en kívül folytatódik. A japán versenyző a Honda támogatásával az IndyCar felé tarthat, ahol a Dale Coyne Racing lehet a következő állomás. Az amerikai alakulat, amely korábban gyakran adott lehetőséget fizetős, de középszerű pilótáknak, most egy ígéretes párost állíthat össze, ha a már bejelentett Dennis Hauger mellé Tsunoda is csatlakozik.