A mérnökök elkezdtek jobban hallgatni Max Verstappenre, ez az egyik kulcsa annak, hogy idény közben versenyképesebbé vált a Red Bull 2025-ös Formula-1-es autója – vélekedik Helmut Marko.
A nyári szünetet követően látványosan feljavult az energiaitalosok formája, aminek köszönhetően Max Verstappen világbajnoki esélyei is feléledtek: öt forduló alatt 104-ről 36 pontosra csökkentette a hátrányát az aktuális éllovassal – korábban Oscar Piastri, jelenleg Lando Norris – szemben.

Ebben nagy szerepe volt a Red Bull által az F1-es Olasz Nagydíjon bevetett padlólemez-fejlesztésnek, de rendszeresen hangsúlyozza Marko a júliusban kinevezett új csapatfőnök, Laurent Mekies hatását is, akinek köszönhetően más felfogásban állnak a beállításokhoz és a hétvégékhez az istállónál.
A bikások F1-es sportszakmai tanácsadója a Formula 1 Magazine hasábjain most még egy tényezőre rávilágított: szerinte a fejlődésük mögött áll az a tény is, hogy a mérnökök a korábbinál jobban hallgatnak Verstappen szavára.

„Az összes változtatás és módosítás optimális módon állt össze. Ez az oka annak, hogy most versenyképesebb az autó” – magyarázta Marko.
„Max hangja fontos a technikai megbeszélések során a tapasztalata révén. Fontos, hogy a mérnökök elkezdtek jobban hallgatni Maxra. Így tettek korábban is, de nem olyan mértékben, mint most. Előzőleg ez inkább a szimulátorban vagy a CFD-ben látott számokról szólt inkább.”
„Max elmondta a mérnököknek, mire van szüksége, ezáltal nőtt a bizalma az autó kapcsán, és könnyebbé vált a vezetése. Szélesebbé vált az autó működési tartománya.”