DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Senki sem csalt, megúszta az Aston – keddi F1-es hírek

Közzétette a költséglimittel kapcsolatos jelentését az FIA, új tartalékost nevezett meg az Aston, Russell a záradékáról beszélt, Rovanpera F2-est tesztelt: a nap hírei egy helyen.

Senki sem lépte túl a költséglimitet, az Aston is megúszta

Közzétette az FIA a Formula-1-es alakulatok tavalyi pénzügyi beszámolóival kapcsolatos vizsgálatáról készült jelentését: ez alapján egyik istálló és motorgyártó sem lépte túl 2024-ben a költséglimitet, és tízből kilenc csapat minden téren megfelelt.

aston



Az egyetlen kivétel a korábbi híreknek megfelelően az Aston Martin volt, amelynél eljárási szabálysértést állapították meg, ám az is csekély mértékű volt, és a csapat sem tehetett róla, rajtuk kívül álló, előre nem látható okból történt. Így az Aston megúszta a büntetést, miután a szabálysértést elfogadó megállapodást kötöttek az FIA-val.

 

Új tartalékversenyző az Aston Martinnál

Maradva még az Astonnál: az istálló bejelentette, hogy 2026-ban Jak Crawford lesz a harmadik számú versenyzőjük a Formula-1-ben. Ebben a minőségében az amerikai fog tartalékpilótaként funkcionálni a tervek szerint az összes jövő évi nagydíjon. Ezt a pozíciót az elmúlt években és idén is Felipe Drugovich töltötte be, ám a korábbi F2-es bajnok brazil decembertől a Formula-E-ben fog versenyezni az Andretti csapatával.

 

Záradék biztosíthatja Russell 2027-es helyét

f1-russell-mercedes-mexiko-1

Bár a Mercedes hivatalosan csak a 2026-os maradást kommunikálta George Russell esetén, a pilóta elárulta: ha egy bizonyos feltétel teljesül, a szerződése automatikusan meghosszabbodik velük a 2027-es F1-es szezonra is – részletek ide kattintva.

 

Miért volt ekkora hátránya Piastrinak Mexikóban?

Andrea Stella szerint az alacsony tapadású körülmények nem passzolnak Oscar Piastri vezetési stílusához, ezért lehetett komolyabb a tempóhátránya Mexikóban Lando Norrishoz képest, de a McLaren F1-es csapatvezetője szerint az ausztrál a hétvégén belül is nagyot lépett előre.

A Mexikóvárosi Nagydíj eseményeit a Formula Podcast friss adásában is körüljártuk, de emellett más érdekességekről is szó esett a műsorban – például egy mozgalomról, mely a versenyenkénti kötelező két kerékcsere előírását tűzte zászlajára.

Ki az év újonca az F1-ben?

Oliver Bearman mexikói negyedik helye és parádés szereplése után egyébként felvetődik a kérdés: ki az év legjobban teljesítő újonca? Voltak szezonok, amikor nem kellett rajta gondolkodni, és jó pár olyan is, amikor igazán szívesen senkit sem jelöltünk volna ilyen címre – most viszont a dobogóra is nehéz felférni az elsőévesek versenyében, annyira erős az idei újoncosztály. Gobodics Tamás járta körül a témát FormulaPlusz rovatunk friss cikkében.

Saját bevallása szerint amúgy „majdnem besz*rt” Bearman, amikor a Lewis Hamilton elleni csatáját kihasználva elment Max Verstappen mellett. Bár lehet, hogy a dobogó is elérhető lett volna, a brit szerint jól döntöttek a második kiállással.

f1-bearman-verstappen-mexiko-2

F2-es autóval tesztelt Rovanpera

Először tesztelt Formula-2-es autóval a szakágváltásra készülő Kalle Rovanpera: a gyakorlásról maga a kétszeres ralivilágbajnok számolt be a közösségi oldaláról. A Super Formulára való felkészülés egy fontos lépcsőfoka lehetett ez az F2-es teszt, amelyre a fotók tanúsága szerint Jerezben került sor, Rovanpera pedig itt is a Toyota Gazoo Racing gyári támogatását élvezte, ahogy az az autó festéséből is látszik.

Végezetül pedig ajánljuk figyelmetekbe a Formula Motocast friss adását is, amelyben a MotoGP távol-keleti túráját veséztük ki a Marc Marquez távollétében cincogó „egerekkel”:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: