Andrea Stella szerint az alacsony tapadású körülmények nem passzolnak Oscar Piastri vezetési stílusához, ezért lehetett komolyabb a tempóhátránya Mexikóban Lando Norrishoz képest, de a McLaren F1-es csapatvezetője szerint az ausztrál a hétvégén belül is nagyot lépett előre.
Már az USA Nagydíjon is elmaradt Norristól Piastri, a hétvégi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon azonban még látványosabb volt közöttük a különbség: míg a brit fölényes győzelmet aratott, addig a világbajnoki vezetését is elveszítő ausztrál a hetedik helyről startolva ötödikként futott be.

Piastri maga arról beszélt a leintést követően, hogy az utóbbi két hétvégén az eddigiektől eltérő, számára nem természetesen stílusban kellett vezetnie az MCL39-est. Stella ezt bővebben is kifejtette, rámutatva, hogy a kis tapadású helyszínek nem kedveznek a pilótának:
„Részletesen átnéztük Oscarral az adatokat, megjegyzéseket és videókat, és szerintem kinyertünk néhány fontos információt annak kapcsán, hogyan kell vezetni az autót ezek között a különleges alacsony tapadású körülmények között” – nyilatkozta a csapatfőnök az F1 TV-nek.
„És úgy tűnik, úgy kell ilyenkor vezetni az autót, hogy az alkalmazkodjon ahhoz, hogy az autó sokat csúszkál, és így kell összerakni a köridőt. Oscar számára nem feltétlenül ez a természetesen módja ennek. Úgyhogy azonosítottunk néhány dolgot, amit az autóval csinálhatunk és amit ő tehet a vezetésével.”
„És úgy gondolom, Oscar nagyon büszke lehet magára, ahogy kezelte az átmenetet szombatról vasárnapra, láthattuk, hogy alkalmazta mindezt. Határozottan versenyképesebb volt a tempója, mint előző nap.”

„Kicsit kár érte, hogy nem tudta ezt teljesen kihasználni, mert nem tudtunk kikeveredni a forgalomból: az egész versenyt úgy töltötte, hogy az előtte haladó váltóját nézve. De fontos Oscar számára ez a tapasztalat, amely során új eszközökkel bővítheti a kelléktárát, és így válhatsz a legteljesebb Formula-1-es pilótává.”
Stella az írott sajtónak arról is beszélt, hogy eközben Norrisnak épp kedveznek az ilyen körülmények: „Landónál szerintem az előző években is láthattunk ilyen domináns hétvégéket más pályákon. Tavaly például láthattunk Zandvoortban, láthattuk Szingapúrban. Úgyhogy ez nem az első alkalom, amikor Lando ilyen teljesítményt nyújt. Rendkívül meggyőző volt.”
„Gyakorlatilag minden pályaeseményen a leggyorsabb volt, ki tudta használni az autó teljesítményét és erősségét. Bizonyos tekintetben ez a különleges körülmény, amikor kicsi a tapadás, tökéletesen passzol ahhoz, ahogy ő természetes módon kinyeri a köridőt, ami majdnem az ellentétje Oscar jellemzőinek” – tette hozzá ismét.
Nőtt a McLaren önbizalma

Miközben a két McLaren-pilótát egyetlen pont választja el a világbajnoki összetettben, Max Verstappen is egyre közelebb lopódzik hozzájuk: már csak 36 egységnyi a lemaradása az éllovasszal szemben – igaz, Zandvoort óta most először kikapott futamon a wokingiak egyik versenyzőjétől. Viszont a mexikói produkció magabiztossággal töltötte el Stellát az esélyeiket illetően:
„Növekedett a bajnokságot illető önbizalmunk. Növekedett, mivel bizonyítottuk, hogy olyan autónk van, amely képes futamokat nyerni, és bizonyos körülmények között dominálni is versenyeket. Ez a legfontosabb tényező ahhoz, hogy Landót és Oscart olyan helyzetbe hozzuk, hogy harcolhassanak a világbajnoki címért.”
„Nem hiszem, hogy ez matematikáról szól, hanem a versenyképességről. Fontos volt, hogy megerősítsük ezt a versenyképességet. Ami pedig Oscart illeti: még ha veszített is pontokat Verstappenhez képest, szerintem ő is sokat tanulhatott ebből a hétvégéből.”
„És ez egyfajta befektetés, amellyel biztosítanánk, hogy minden körülmények között versenyképesek legyünk az idény utolsó szakaszában. Úgyhogy összességében határozottan bizakodva és optimistán jöttünk ki csapatként és versenyzőkként is ebből a hétvégéből a szezon végső fázisát illetően.”