DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Verstappen bekezdett a fejlesztett Red Bull-lal: pénteki F1-es hírek

A világbajnok az élen pénteken Mexikóban, újabb fejlesztést hozott a Red Bull, törölték Norris házon belül „büntetését”, két csapat is szabályt sérthetett: a nap hírei egy helyen.

Leclerc-é és a fiataloké az FP1, Verstappené az FP2

Charles Leclerc kezdte a legjobban az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéjét, ő zárta az élen az első szabadedzést Kimi Antonelli és a meglepetésre megint villogó Sauberben ülő Nico Hülkenberg előtt. A tréning fő érdekessége azonban az volt, hogy kilenc újonc is lehetőséget kapott: közülük Arvid Lindblad emelkedett ki a Red Bullban a hatodik helyen, Yuki Tsunodát is megelőzve.

verstappen-redbull-day1-mexiko-4



Lindblad aztán az FP2-re már visszaadta az autóját Max Verstappennek, aki pedig a leggyorsabbnak bizonyult a késő délutáni gyakorláson. Mögötte Leclerc és Antonelli következett, azaz ők folytatták az erős szereplésüket, a McLarenek viszont haloványnak tűntek pénteken: Lando Norris csak második próbálkozásra futotta meg a negyedik helyet érő időt, Oscar Piastri viszont nem tudta összerakni a körét, így csak 12. lett a vb-éllovas. 

 

Verstappen nagy aggálya, Piastri közepes köre

Értékeltek a versenyzők a szabadedzések után – ezek közül hozzuk a legfontosabbakat röviden:

A nap 1:17,392-es topideje ellenére Max Verstappen nem volt elégedett, a versenytempó miatt pedig kifejezetten aggódik.

„A lágy gumis rövid etapon sikerült jó kört összerakni, de minden más egészen rossz volt. Közepesen sem volt kiváló a rövid etap, a nagy probléma pedig a hosszú etap, ahol láthatóan sokat küszködünk. Természetesen ez nagy aggály a versenyre nézve” – értékelt pesszimistán Verstappen. Bővebben.

A mindkét edzésen szereplő, második tréningen mégis csak 12. helyen végzett Oscar Piastri „egészen közepesnek” minősítette lágy gumis gyorskörét.

„A köridő nem lepett meg, viszont sok mindent kipróbáltunk. Megvizsgáljuk, mi működött, mi nem működött, de összességében az érzet elfogadható volt. A legfontosabb holnapra, hogy kicsit konzisztensebbek legyenek a dolgaink” – fogalmazta meg a vb-éllovas.

Az első tréninget Pato O’Ward miatt kihagyó Lando Norris Piastrihoz hasonlóan úgy fogalmazott, „elfogadható” a McLaren helyzete, de egy körön küszködnek, „az autó egyensúlya összevissza.”

A pénteki első és második helyével erős szereplést nyújtó Charles Leclerc „erős körök és jó érzet” kifejezésekkel summázta a napot, de úgy gondolja, a riválisok erősek, így jelenleg nem tartja reálisnak, hogy előttük végezzen.

 

Ismét fejlesztett a Red Bull – a McLaren miért nem?

További fejlesztésekkel támad a hétvégi F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon a Red Bull: egy átdolgozott padlólemezt kapott az RB21-es a huszadik fordulóra – a sokakhoz hasonlóan megnövelt hűtőnyílások mellett. A részletekről itt írtunk.

Súlyosan hátráltatná a 2026-os projektjüket, és amúgy is elérték az aerodinamikai fejlesztéseik korlátait: ezzel magyarázta eközben Andrea Stella McLaren-főnök, hogy ők miért nem hoznak még mindig fejlesztéseket az idei Formula-1-es autójukhoz úgy, mint a rivális Red Bull.

f1-norris-piastri-mclaren-2_3

Törölte Norris „következményeit” a McLaren

Oscar Piastri elárulta: miután áttekintették a múlt szombati sprintbalesetet, részben az ő hibájának tudták be a start utáni eseményeket a McLarennél, ennek pedig az lett a hozadéka, hogy egy hétvége után máris törlődtek a Lando Norrisra a szingapúri koccanásuk után kirótt „következmények”.

Emiatt egyébként Jacques Villeneuve keményen kritizálta is a McLarent: „Olyan volt, mint amikor két gyereket a szoba sarkába állítva büntetnek. ’Rossz fiú voltál, menj a szobádba. Ó, te is rossz fiú voltál. Oké, akkor mostantól tiszta lappal folytatjuk.’ Ne már!”

 

Két csapat is szabályt sérthetett – az egyik az Aston

Paddock-pletykák szerint legalább két csapatnak gondja lehet a 2024-es pénzügyi szabályok betartásával, nagy valószínűség emiatt késik az ezzel kapcsolatos szokásos, éves bejelentés – utazó tudósítónk, Mészáros Sándor helyszíni információi ebben a cikkben olvashatók.

f1-aston

A hírek szerint az Aston Martin az egyik szóban forgó istálló: állítólag el is ismerték, hogy adminisztrációs hibát követtek el, és már alá is írták az FIA-val az ennek elfogadásáról szóló határozatot és megállapodást.

 

Még tovább húzza a pilótadöntést a Red Bull

Bár korábban arról beszéltek a Red Bullnál, hogy a most hétvégi Mexikóvárosi Nagydíjat követően hozhatnak döntést a két csapatuk 2026-os felállásáról, Laurent Mekies és Helmut Marko viszont most úgy fogalmazott, hogy nem sietnek a végső elhatározással. Utóbbit egyébként lenyűgözte Lindblad FP1-es szereplése – a nyilatkozatok ide kattintva olvashatók.

Isack Hadjar számára egyébként saját bevallása szerint egy álom válna valóra, ha felkerülhetne a Red Bull nagycsapatába Max Verstappen mellé, de ugyanakkor beismerte, hogy megrémíti a gondolat.

Eközben túltette magát az Austinban történteken Yuki Tsunoda és Liam Lawson: előbbi bocsánatot is kért a Racing Bullstól.

tsunoda-hadjar

Hamilton és Russell a vb-harcról

Lewis Hamilton szerint a bajnokság véghajrájában Verstappen élvezi a mentális fölényt, miközben a McLaren rutintalanabb pilótái a vezető pozíció terhét cipelik – és ez döntő lehet Mexikóban is.

George Russell ezzel szemben még mindig nem hiszi, hogy a holland elkaphatja Piastriékat, ő továbbra is úgy érzi, hogy az egyik McLaren-pilóta lesz a világbajnok 2025-ben.

 

Kiderült, hol és mikor tesztel Ferrarit Perez

A következő hónapban, novemberben egy 2023-es Formula-1-es Ferrarit visz majd pályára a Cadillac, hogy ezzel is készüljenek a jövő évi csatlakozásukra – bővebben itt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: