Elismerte az Aston Martin, hogy adminisztrációs hibát követtek el a 2024-es költséglimittel kapcsolatos beszámolóik során, és már alá is írták az FIA-val az ennek elfogadásáról szóló határozatot.

Mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor a mexikói F1-es paddockban gyűjtött információi alapján írtunk, gyanakvásra adott okot, hogy szokatlanul késik az FIA jelentése a csapatok előző évi elszámolásai kapcsán: általában szeptemberben már ki szokták adni az istállók – és a motorgyártók – számára a tanúsítványokat arról, hogy megfeleltek a pénzügyi előírásoknak.
A mexikóvárosi paddokkban a Formula.hu arról hallott, hogy állítólag egy csapatnak kisebb adminisztrációs gondjai adódtak a procedúra során, míg egy másik formációval kapcsolatban súlyosabb kihágásról hallani. A csapatok részéről nyilatkozat nem érkezett, míg az FIA megkeresésünkre egy közleménnyel válaszolt:
„Az FIA költségkorlátozási adminisztrációja jelenleg véglegesíti a csapatok és a motorgyártók által benyújtott 2024-es beadványok felülvizsgálatát, amelynek eredményét várhatóan hamarosan közzéteszik. Az FIA nem kommentálja az egyes csapatok és/vagy motorgyártók által benyújtott egyedi beadványokat, és a bevett gyakorlatnak megfelelően a felülvizsgálat eredményeit akkor teszik közzé, amikor az összes beadvány kiértékelése befejeződött és véglegesítették.”

Nos, az egybehangzó értesülések szerint az egyik alakulat az Aston Martin, amely a The Race és a Motorsport információi alapján „kisebb procedurális hibát” követett el, és ezt el is ismerték és alá is írták az ennek elfogadásáról szóló egyezményt az FIA-val – ez utóbbi azt jelzi, hogy az alakulat jóhiszeműen járt el, így enyhébb szankcióra számíthatnak.
Az idézett lapok úgy tudják, hogy az Aston készen állt időben leadni a szükséges dokumentációkat a március végi határidőig, ám rajtuk kívül álló okok miatt a könyvvizsgálójuk nem tudta ezt a szükséges aláírással ellátni – ez szintén enyhítő körülménynek számít az ügyben. A csapat egyébként ezen felül megfelelt a költséglimittel kapcsolatos előírásoknak.
Érdekesség, hogy a költségplafon első idénye, 2021 után is az Aston Martin volt az egyik gárda, amely vétett a szabályok ellen (bár leginkább a Red Bull kihágása maradt meg a köztudatban), míg tavaly a motorgyártók közül a Honda és az Alpine követett el hasonló adminisztrációs szabályszegést.
Frissítés: Sajtóhírek szerint a brit istálló büntetés nélkül megúszhatja a kihágást az enyhítő körülmények miatt – írja a RacingNews365 szaklap.