Súlyosan hátráltatná a 2026-os projektjüket, és amúgy is elérték az aerodinamikai fejlesztéseik korlátait: ezzel magyarázta Andrea Stella, ők miért nem hoznak még mindig fejlesztéseket az idei Formula-1-es autójukhoz úgy, mint a rivális Red Bull.
A csapatok számára nagy dilemmát jelent(ett) idén, hogy mikor fordítsák a teljes fókuszukat a következő évi versenygépekre, hiszen 2026-ban az F1 történetének egyik legjelentősebb szabályváltozását láthatjuk majd azzal, hogy egyszerre módosulnak a motorokra, a karosszériára és az aerodinamikára vonatkozó előírások.

A Red Bull ennek ellenére még mindig nem hoz fejlesztéseket az autójához: Monzában egy jelentős padlólemez-újítással rukkoltak elő, amelynek a mostani, mexikóvárosi hétvégén pedig már egy módosított verzióját vetik be.
Mindez pedig segíti is Max Verstappent, aki az Olasz Nagydíj óta három győzelmet, egy sprintelsőséget és egy második helyet szerzett, amellyel 104-ről 40 pontosra faragta az Oscar Piastrival szembeni hátrányát a vb-összetettben.
A McLarennél viszont már régóta nem érkeznek újítások – erre a csapatfőnök adott magyarázatot pénteken: „Súlyosan hátráltatná a 2026-os projektet. A jövőben is bajnokságokat akarunk nyerni. Ahhoz, hogy a jövőben világbajnokságot nyerj, versenyképes autóra van szükséged. Rendkívül körültekintők voltunk annak kapcsán, mikor fordítottuk az összes erőforrásunkat 2026-ra” – jelentette ki a Formula.hu jelenlétében.

A wokingiak vezetője az aerodinamikai szabályozásokat és azt is érvként hozta fel, hogy úgy érezték, ők már elérték a maximumot ezen a téren: „Hetekbe telik számunkra, hogy egy ponttal javítsuk az aerodinamikai hatékonyságot, mivel aerofejlesztések terén elértük a padlót. A 2026-os autónál viszont minden héten rengeteg leszorítóerőt tudunk hozzáadni. Tehát itt kell a rendelkezésre álló információk alapján a legjobb döntést meghozni” – mutatott rá Stella.
„Azt se feledjük, hogy azzal, hogy mi vagyunk a bajnokok, minket korlátoznak leginkább a szabályok a szélcsatornás és CFD-lehetőségeket illetően. Szóval nincs szó arról, hogy korlátlan erőforrást használhatnánk. És mivel annyira minimális volt a nyereség, reálisnak kellett lennünk és 2026-ra fordítanunk a figyelmünket.”
„Ha megnézzük a Red Bullt és figyelembe vesszük néhány szezon eleji panaszukat, talán nekik nagyobb terük volt arra, hogy hatékonyan fejlesszenek és figyeljenek 2026-re, és talán nagyobb örömmel adnak fel egy kicsit 2026-ból” – vélekedett a McLaren főnöke a rivális kapcsán.
A Red Bull egyébként azzal érvelt az idei fejlesztések kapcsán, hogy a beváló újítások visszajelzést és megerősítést adnak a szimulációs és tervező eszközeik megfelelő működése kapcsán, amely a 2026-os folyamatok során is segítséget és önbizalmat jelent számukra.