Portimao visszatérne, Spa minden évben futamot rendezne
Az Algarve International Circuit, ismertebb nevén Portimao 2027-ben visszatérhet a Formula–1 naptárába: Portugália miniszterelnöke, Luis Montenegro szerint a kormány készen áll a megállapodásra, és a rendezés költségei ellenére a gazdasági és turisztikai haszon bőven megéri a befektetést.

Mindeközben Spa-Francorchamps is reménykedik: a pálya szerződése csak kétévenkénti versenyt garantál, a szervezők azonban nem szeretnének lemondani a kihagyásos évekről sem, és készek beugrani, ha a naptárban üres hely adódik.
De ha már pályák: azok is szóba kerültek a Formula Podcast friss, kérdezz-felelek adásában, amelyben többek között olyan kérdésekre válaszolt még Mészáros Sándor és Gellérfi Gergő, hogy kivel a legnehezebb interjút készíteni, mire lenne képes Palou a száguldó cirkuszban vagy gyűjtenek-e F1-es relikviákat:
A költségplafon hátráltatja az inkonzisztens Ferrarit?
Piero Ferrari, Enzo Ferrari egyetlen élő fia szerint a Formula–1-ben bevezetett költségplafon komoly akadályt jelent a maranellói csapat számára a visszatéréshez vezető úton. Úgy véli, a sportág ciklusokban működik, és most a Ferrari egy negatív szakaszban van, amelyet nehezebb megtörni a költségvetési korlátozás miatt.
A csapatfőnök Frederic Vasseur viszont úgy érzi, alapvetően megvan a tempó a Ferrari 2025-ös autójában, csak azt épp nem tudják mindig kiaknázni, miközben a McLaren mindig, minden körülmények között gyors és következetes teljesítményt nyújt.

Hamilton már az idei év végén távozhat?
Günther Steiner szerint nem kizárt, hogy Lewis Hamilton már a 2025-ös szezon végén távozik az F1-ből, ha az évad második felében sem javul a teljesítménye a Ferrarinál – a Haas korábbi csapatfőnökének nyilatkozata itt olvasható.
Egy korábbi Ferrari-szerelő, Francesco Cigarini szerint ugyanazzal küzd most a hétszeres világbajnok a vörösöknél, mint az utolsó ott töltött éveiben Sebastian Vettel: nem tud megfelelően alkalmazkodni a Charles Leclerc által preferált és nála jól is működő beállításokhoz – és ezért nem is lepné meg, ha a brit felhívná a németet.
Norris: Most érzem a legteljesebb versenyzőnek magam
Minden eddiginél teljesebb versenyzőnek érzi magát Lando Norris: a brit szerint mindenekelőtt abban lépett előre a tapasztalata révén, hogy minden helyzetnek – így az idei világbajnoki küzdelemnek is – felkészültebben tud nekivágni.

Sargeant visszatér a versenyzéshez
Először fog versenyen rajthoz állni Logan Sargeant azóta, hogy tavaly év közben leváltotta őt a Williams F1-es csapata: az amerikai pilóta hazája sportautó-bajnokságában, az IMSA-ban fog szerepelni az utolsó két fordulón. A Formula-1-ben másfél szezont eltöltő versenyző a PR1 Mathiasen Motorsports #52-es Oreca Gibsonját fogja vezetni a hatórás indianapolisi futamon, illetve a szezonzáró tízórás Petit Le Mans-on a Road Atlantán – bővebben itt.
MotoGP: Marquez Spielbergben is bekezdett
Visszatért nyári szünetéről a MotoGP, a szokásos két pénteki tréninggel kezdetét vette az Osztrák Nagydíj programja a spielbergi Red Bull Ringen. Marc Marquez pedig ott folytatta, ahol a vakáció előtt abbahagyta: a vb-éllovas ducatis mindkét gyakorlást az élen zárta – részletek és eredmények ide kattintva.