DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Ez történt hétfőn: a nap F1-es hírei

Verstappen, Red Bull, Magyar Nagydíj: a nap érdemi F1-es híreit gyűjtöttük egy csokorba a Formula.hu összefoglalójában.

 

Az F1-es Magyar Nagydíj jegyárai 2026-ra

Már a 2025-ös F1-es Magyayr Nagydíj másnapján, hétfőn elindult a jegyértékesítés a jövő évi, 2026-os hétvégére. Addigra már a teljesen felújított, befejezett Hungaroring várja majd a kilátogatókat.

Az árak széles skálán mozognak, rengeteg lehetőség közül lehet válogatni, de késlekedni nem érdemes: alig nyitották meg a vásárlási lehetőséget, már van is olyan jegytípus, ami elfogyott és nem kapható.

A jegyárak és a jegyvásárlás ezen a linken elérhető!

 

Megegyezett a Ferrari és az Aston, Cardile munkába állhat

Végre megoldódott Enrico Cardile átigazolásának ügye, aki a Ferraritól érkezik az Aston Martinhoz technikai igazgatónak. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a Ferrari megakadályozta Cardile-t abban, hogy az Aston Martinnál kezdjen dolgozni, ragaszkodva ahhoz, hogy teljesítse a 12 hónapos kényszerszabadságot. 

Az Aston Martin szóvivője így nyilatkozott: „Örülünk, hogy megoldás született, és Enrico is a csapat tagjaként dolgozhat (miközben 2026-ra és az azt követő évekre tekintünk), mint műszaki igazgató, aki az AMR Technology Campus tervezési és műszaki feladatait irányítja.”

 

Verstappen szerint idén már nem nyer futamot

Max Verstappen már nem hisz abban, hogy a Red Bull RB21 képes lehet újabb futamgyőzelmekre az idény hátralévő részében. A négyszeres F1-es világbajnok a hungaroringi időmérő után kijelentette: jelenleg nem harcolnak semmiért, és nincs értelme bosszankodni, ha a tempó nincs meg. Verstappen szerint valami alapvetően nincs rendben az autóval, de mivel ezt nem tudja befolyásolni, a frusztráció sem viszi előrébb őket.

„Végül is már nem fáj annyira, mert igazából nem harcolunk semmiért” – fogalmazott Verstappen. – „Mindig igyekszem a legjobbat nyújtani, és megpróbálok néhány szép pillanatot összeszedni az idényből, mint például a sprintgyőzelmem Spában. De ezen a hétvégén sajnos semmi sem működik.”

f1-verstappen-redbull-hungaroring



Amikor arról kérdezték, lát-e esélyt arra, hogy a hátralévő tíz verseny valamelyikén újra a dobogó tetejére álljon, nem sok optimizmust mutatott. „Nem, így, ahogy most állunk, nem. Ez van. Ez teljesen világos.”

Mindezek ellenére Verstappen továbbra is igyekszik higgadtan szemlélni a helyzetet. „Nem tudok semmit sem tenni. Lehetnék mérges, de attól az autó nem lesz gyorsabb” – zárta le rezignáltan mondandóját.

 

Miért volt ennyire gyenge a Magyar Nagydíjon a Red Bull?

Már az első szabadedzés első körében érezte a Red Bull, hogy nehéz hétvégéje lesz a Hungaroringen – árulta el Laurent Mekies, az energiaitalos istálló csapatfőnöke.

„Annyit mondhatok, hogy az első szabadedzés első körétől nézegettünk egymásra és azt kérdeztük, hogy most mi történik. Minden lassú és közepes kanyarban láttuk, hogy egyszerűen lassúak vagyunk, és ez nem az egyensúlyon múlt” – magyarázta a francia.

„Nem tudtuk a megfelelő működési tartományba hozni az autót, nem tudtuk működésbe hozni a gumikat. Ez megtörténik néha, de nem ilyen mértékben, és már az elejétől kezdve rossznak érződött. A srácok többféle beállítást próbáltak ki, eltérő dolgokat használt a két autó, de ez sem segített, sem egy körön, sem a hosszabb etapokon nem tudtuk használni a gumikat.”

 

Marko: Két-három körön át az élmezőny tempóját futotta Verstappen

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a kilencedik pozíció nem Max Verstappen reális teljesítményét tükrözte a Magyar Nagydíjon: a kétkiállásos stratégia nem működött, a holland beragadt az ellenfelek mögé, pedig tiszta levegőben az élcsoporthoz hasonló körökre volt képes. Egy kiállással ötödik-hatodik pozíció lehetett volna elérhető.

„Az egy kiállás jobb lett volna, mert az előzés nagyon nehéznek bizonyult” – nyilatkozta a médiának Marko a Hungaroringen. „Talán hatodik vagy ötödik hely lehetett volna belőle. Ami a sebességet illeti… Vicces, hogy két-három körön keresztül az élmezőny köreire volt képes. Úgy hisszük, tudjuk, hogy mi ment félre.”

 

„Befejezetlen küldetése van” – Wolff szerint Hamilton továbbra is minden idők legjobbja

Pontszerzés nélkül zárta a Magyar Nagydíjat Lewis Hamilton – a brit pilóta a 12. helyről rajtolva ugyanezen pozícióban végzett, hiszen neki nem okozott akkor előrelépést az egykiállásos taktika, mint a győztes Lando Norrisnak. A hétszeres bajnok a szombati időmérőhöz hasonlóan a nagydíj után is letört, egyszavas válaszokat adott a versenyét illető kérdésekre – a stewardok idézésén pedig nem jelent meg a Max Verstappen elleni incidens miatt.

Wolff szerint hiába sikertelen ez az időszak a hétszeres bajnok karrierjében, a 2026-os szabályváltozások közelebb állhatnak a vezetési stílusához – ez pedig az újabb sikerek kulcsa lehet: „Lewisnak befejezetlen küldetése van a Formula-1-ben. A Mercedes a 2022-es szabályváltozások óta nem szerepel erősen, és Lewis sem tudott hozzászokni a ground effect-autókhoz – talán a vezetési stílusához köthető. De nem hiszem, hogy most távozna: jövőre új autók lesznek, amiket teljesen más lesz vezetni, új erőforrásokkal, melyeket versenyzői intelligenciával kell tudni használni.”

„Ami a szívén, az a száján. Mindig azt mondja a versenyek, időmérők után, amit ténylegesen gondol – még ha nyersen is. Régebben is hajlamos volt megkérdőjelezni önmagát – ha úgy érezte, alulteljesített, érzelmesé, és az érzelmeiről nyitottá vált. Amikor még kisfiú, majd fiatal felnőtt volt, akkor is ilyen volt a személyisége.”

 

Wolff: Russell a Mercedes pilótája marad

George Russell jövője a Mercedesnél a jelek szerint megnyugtatóan rendeződik. Bár a csapatnál sokáig nem adtak egyértelmű választ a brit pilóta sorsára, Toto Wolff most megerősítette: Russell biztosan marad a gárdánál a 2026-os szabályváltozások idején is. Max Verstappen átigazolásának esélye gyakorlatilag a nullára csökkent, így a Mercedes a meglévő felállással, Russell-lel és Antonellivel folytatja tovább.

„Csak mert nem beszélünk róla nyilvánosan, még nem jelenti azt, hogy belül nem haladunk a dolgokkal. A szerződés kérdésében is haladunk előre, és majd bejelentjük, milyen feltételekben állapodtunk meg, de az biztos, hogy George marad. A csapat erős, és ezt ma újra megmutatta” – tette hozzá Wolff.

Russell is megerősítette, hogy sosem aggódott a helyzete miatt: „Az igazság az, hogy soha nem féltem attól, hogy elveszíthetem az ülésem. Ez idén egyszer sem került szóba, még ha ti, újságírók szerettek is nagy feneket keríteni ennek” – nyilatkozta a hungaroringi dobogós helyezése után.

 

Vélemény: Mit érezhet most Piastri?

Megint a két McLaren furcsa belharca és a csapat döntése borzolta a kedélyeket az F1-es Magyar Nagydíjon.

Gobodics Tamás véleménycikke ezen a linken olvasható!

 

Az F1-es Magyar Nagydíj győztesei és vesztesei

Kik jöttek ki a legjobban és kik a legrosszabbul a nyári szünetet megelőző utolsó futamból? Négy nagy győztest és vesztest emeltünk ki a hungaroringi hétvégéből.

Balogh Tamás értékelése itt található!

 

F1Stat: A valaha volt legszorosabb időmérő

Ez volt a legszorosabb időmérős top10 az F1 történetében, a McLaren a második csapat, mely 200 futamot nyer, Leclerc megelőzte Hakkinent, és 11. a pole-örökranglistán – magyarországi statisztikák.

Házi statisztikusunk, Gellérfi Gergő munkája itt olvasható!

 

Pitwall: Fair volt a McLaren?

Taktikai Norris-győzelem a Magyar Nagydíjon, Hamilton újabb mélyponton, Verstappen és Vasseur is marad, fejlemények a Cadillacnél és az Audinál: az elmúlt hét F1-es hírei a Pitwallban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: