DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 16. szerda
Hírösszefoglaló

Russell és az Aston, Hamilton és a mormota – hétfői F1-es hírek

A Kanadai Nagydíj visszhangja: visszadobott óvás, Norris furcsa büntetése, papaja szabályok, Wolff tanácsa a McLarennek. Hírek június 16-án.

A vasárnap esti, éjszakába nyúló hír- és nyilatkozatdömping után hétfő kora reggelre is maradt egy fontos beszámolnivaló: a stewardok elutasították a Red Bull mindkét óvását, melyet George Russell-lel szemben nyújtottak be. Eközben Lando Norris furcsa büntetést kapott a Piastri-ütközésért: öt másodpercet adtak hozzá a kiesett, de végeredményben értékelt brit versenyidejéhez. Részletek itt.

Nincs változás a papaja szabályokban

Természetesen több cikkünk is szólt a McLarenek idei első ütközéséről. Lando Norris magát ostorozta és a csapat cserben hagyásáról beszélt – nyilatkozata itt található.

„A McLaren a családom, minden hétvégén értük versenyzem. Próbálok jól teljesíteni, inkább értük, mint magamért. Szóval amikor így cserben hagyom őket, és így csinálok hülyét magamból egy pillanat alatt, mint ma, akkor igen, eléggé bánom az ilyesmit” – fogalmazott Norris.

Andrea Stella csapatfőnök elmondása szerint nem kell arra számítani, hogy a Kanadai Nagydíj hajrájában történt ütközés eredményeként szigorodni fognak a McLaren csapaton belüli harcra vonatkozó szabályai: a McLaren ragaszkodik értékéhez, a szabad versenyhez. Beszélni fognak még az esetről, de feszültség nincs: a McLaren kiáll Lando Norris mellett, aki beismerte hibáját és bocsánatot kért a teljes csapattól.



„Meg akarjuk adni Landónak és Oscarnak a versenyzés lehetőségeit, és azt a lehetőséget, hogy a szezon végén a kvalitásuk és teljesítményük alapján megérdemelt pozícióban legyenek, ne a csapat által leosztott pontok döntsenek” – szögezte le a McLaren-csapatfőnök.

A rivális Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff már volt ehhez hasonló helyzetben: kilenc évvel ezelőtt, mikor istállójánál Nico Rosberg és Lewis Hamilton vb-harca torkollt többször is ütközésbe. Szabályokat kell lefektetni, ennek pedig nehézségei vannak, köztük a konstruktőri vb-helyzet, mondta az osztrák csapatfőnök. Stella és Wolff gondolatai itt olvashatók.

Hamilton elgázolt egy mormotát

Újabb csalódáskeltő futamon van túl Lewis Hamilton, akinek a teljesítményét azonban az is befolyásolta az F1-es Kanadai Nagydíj vasárnapi versenyén, hogy még az első etapja során elgázolt egy mormotát, amelyek igen gyakran beszaladnak a pályára Montrealban. Ettől megsérült a hétszeres világbajnok Ferrarijának padlólemeze, ami nagyjából fél másodperces veszteséget jelentett körönként – de Hamilton nemcsak az autóját, hanem a mormotát is sajnálta.

Érdekes közjáték játszódott le vasárnap este az F1-es Kanadai Nagydíj hivatalos FIA-sajtótájékoztatóján. Az utolsó kérdést a futamgyőztes George Russell kapta, és arra vonatkozott, hogy a siker után vajon elmegy-e úszni, mert egy videóban azt mondta, hogy ha nyer, akkor ez fog következni. Russell pedig elmagyarázta a helyzetet – részletek itt találhatók.

Az Aston Martin megszerezné Russellt?

Lapértesülések szerint szeretné megszerezni a friss F1-es futamgyőztest az építkező Aston Martin. A brit viszont ismét hangsúlyozta: hűséges a Mercedeshez. Bővebben itt.

„Nem, nem beszélek senki mással, és bármely csapatnak, amely érdeklődést mutatott, eléggé nyíltan elmondtam, hogy a szándékom az, hogy a Mercedesszel maradjak. Ez végig meglehetősen egyértelmű volt” – állította a Kanadai Nagydíj nyertese.

Plusz: A Kanadai Nagydíj győztesei és vesztesei

Kik jöttek ki a legjobban és kik a legrosszabbul a montreali kiruccanásból? Négy nagy győztest és vesztest emeltünk ki a szezon tizedik fordulójáról. Alonso és Verstappen az egyik, Norris és a Ferrari a másik oldalon – a cikk a Formula Plusz rovatban, ide kattintva olvasható el.

Hogyan áll a McLaren belharca, mi történik a botránytól hangos Ferrarinál, milyen volt a Kanadai Nagydíj: a hét F1-es hírei a Pitwallban.

Michelisz dobogóközelben, Kirkwood oválgyőzelme

Hétvégén a Kanadai Nagydíjra és a Le Mans-i 24 órásra összpontosított szerkesztőségünk, de nem feledkeztünk meg két sorozatról, mellyel még adósak voltunk. Kétszer is a dobogó közelében végzett Michelisz Norbert a TCR World Tour idei második, valenciai állomásán. A mexikóvárosi nyitányon látott küszködés után biztatóbb formát mutatott a Hyundai Spanyolországban, ahol az első futamon a címvédő magyar volt a koreai márka legjobbja a negyedik helyével.

A második versenyen is éppen felzárkózóban volt, amikor ütközött Thed Björkkel: emiatt visszacsúszott, és végül 11. lett. A záró futamon pedig egy ötödik helyet gyűjtött Michelisz, aki így 48 ponttal zárta a hétvégét, ami éppen négyszerese a mexikói termésének, és ezzel feljött a tabella kilencedik helyére. Beszámoló a spanyol TCR-hétvégéről itt található.

Kyle Kirkwood győzelmét hozta az IndyCar villanyfényes oválversenye Gatewayen: az Andretti pilótája idén már harmadik sikerét jegyezte – továbbra is csak ő nyert futamot Alex Paloun kívül 2025-ben –, viszont ez volt az első alkalom karrierje során, hogy nem utcai helyszínen diadalmaskodott, hanem oválpályán. Kirkwood mellé Pato O’Ward és Christian Rasmussen állhatott még fel a dobogóra, míg Palou ezúttal nyolcadik lett, így némileg olvadt az előnye O’Warddal és Kirkwooddal szemben – igaz, így is 73 egység a fórja a mexikói és 75 az amerikai előtt. Részletek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: