Két külön óvást is benyújtott vasárnap este, a Kanadai Nagydíj után a Red Bull: egyrészt kiszámíthatatlan, veszélyes vezetésért panaszolták be George Russellt, aki indokolatlanul fékezett a biztonsági autó mögött, másrészt külön megóvták azt is, hogy véleményük szerint a brit háromszor is tíz autónál nagyobb távolságra szakadt le a safety car mögött.

A stewardok hosszasan vizsgálták az esetet, és végül azt a döntést hozták, hogy elutasítják a Red Bull beadványait: szerintük a biztonsági autó mögött várható az ilyen jellegű fékezés és nem kiszámíthatatlan, éppen ezért ilyen esetben rugalmasak a tíz autónyi távolsággal is, mert tudják, hogy átmenetileg kicsúszhat ebből a fékezés miatt.
Norrist viszont megbüntették
Lando Norris viszont nem úszta meg az Oscar Piastri elleni balesetét: nem elég, hogy a brit kiesett és nullázott, de további öt másodperc (!) büntetést is kapott emiatt.
Igen, a kiesett versenyző kapott időbüntetést, ami egyáltalán nem befolyásolt semmit a futam végeredménye, vagy a következő futam kapcsán.
Más büntetés nem történt
Rengeteg ügyet vizsgáltak a stewardok, Esteban Ocont felmentették a „fékteszt” vádja alól (Carlos Sainz panaszkodott rá, ezért idézték be), illetve hét versenyző is előzött a kockás zászló belengetése után, de mivel még mindig SC-jelzés volt érvényben, így őket is beidézték – végül figyelmeztetést kaptak csak.