A McLaren megoldását másolná a Red Bull
A Red Bull vizsgálja a McLaren okos hátsó fékszerkezetének másolását, hogy a gumihőmérsékletet kordában tartsa, tudta meg a RacingNews365. A sajtóértesülés szerint a Red Bull már dolgozik a maga speciális fékhűtésén, amely hasonlíthat a McLaren sokat emlegetett megoldására – bővebben ide kattintva.
Oscar Piastri elárulta, mire koncentrált a mostani szezon előtt, bár még mindig „kapar” a további előrelépésért: a vb-éllovas szerint próbálta megtalálni az utolsó századmásodperceket a tél során, és egyelőre ez jelenti a különbséget, bár még van miben javulnia.

Mindeközben Jacques Villeneuve arról beszélt, hogy bár Lando Norrist érzi gyorsabbnak a két McLaren-pilóta közül, szerinte több előnye is van jelenleg Piastrinak: nem érzi a nyomást, de ráadásként mintha még az F1-es stewardok is elnézőbbek lennének vele.
S ha már McLaren: különleges „tesztre” készül Zak Brown, hiszen a wokingiak vezérigazgatója Nigel Mansell 1987-es Williamsét, az az FW11B-t fogja majd pályára vinni a Brit Nagydíjon, Silverstone-ban egy bemutató erejéig. Az amerikainak privát autógyűjteménye van, ez az autó is az övé, és ahogy elárulta, a bemutató előtt Spanyolországban fogja majd tesztelni.
Halad és pilótákat fontolgat a Cadillac
A Motorsport.com, amely úgy tudja, hogy miközben folyamatosak a pletykák a Dallarával való esetleges együttműködésről a karosszéria kapcsán, a Cadillac már épített egyet, amelyet a számos törésteszthez használnak. Ezeken a teszteken át is menne az amerikaiak első karosszériája, amely azonban jócskán a 2026-os szabályokban meghatározott minimumsúly fölött van – részletek itt.
Három-négy olyan elérhető versenyző van, akik mindenképp érdemesek a megfontolásra, és köztük van Sergio Perez is: ennyit árult el mindösszesen a Cadillac leendő pilótafelállásáról Mario Andretti, aki ugyanakkor az amerikai szálat már nem erőltetné annyira a projekt indulásakor.

Sebastian Vettel szerint pedig Mick Schumacher ma már jóval érettebb versenyző, és megérdemelné, hogy újra lehetőséget kapjon az F1-ben – akár a 2026-ban debütáló Cadillackel.
Jön az imolai F1-es hétvége
Sűrű hétvége vár ránk: a Formula–1, a Formula–2 és a Formula–3 mezőnye Imolába látogat, az Emilia-romagnai Nagydíjjal érkezik meg Európába a száguldó cirkusz és két betétsorozata. Ezen felül viszont lesz még WRC Portugáliában, Formula–E Tokióban és Superbike Mostban - itt mutatjuk a teljes programot a tv-közvetítésekkel együtt.
Imolában pedig Franco Colapinto is autóba ül már: a Williams Formula-1-es csapatfőnöke, James Vowles úgy véli, az argentin annak ellenére is megfelelő helyen van az Alpine-nál, hogy az istálló ismét zűrös időszakon megy keresztül.
75 éves az F1!
Napra pontosan 75 éve, 1950. május 13-án rendezték a legelső Formula-1-es világbajnoki futamot, az Európa és Brit Nagydíj néven is futó versenyt Silverstone-ban. Az évforduló apropóján pedig az F1 közzétett egy néhány perces videós összefoglalót a számos érdekességet felvonultató és Nino Farina győzelmét hozó – a versenyről korábbi Retro cikkünkben írtunk bővebben – futamról, méghozzá az eredeti fekete-fehér felvételek színezett verziójával. A videó IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:
Formula Motocast: Zarco a káosz ura
Végezetül ajánljuk figyelmetekbe a Formula Motocast friss adását: őrült-esős futam és történelmi hazai győzelem jellemezte a Francia GP-t, de milyen fordulatot hozott ez a MotoGP világbajnoki címéért folyó harcban? Kibeszéltük Le Mans-t:
