DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 23. péntek
Hírösszefoglaló

Ellenőrizték a McLarent, Colapinto tesztel – keddi F1-es hírek

A jófiút játszó Sainz ráfizetett, Vasseur szerint nem döntött lassan a Ferrari, Marko már nem tart Verstappen távozásától. A napot a brit Supersport-bajnokságban történt tragédia árnyékolta be.

Az FIA szakemberei arra a következtetésre jutottak, hogy a McLaren a szabályokat betartva képes menedzselni hátsó abroncsai hőmérsékletét, a csapat nem alkalmaz illegális megoldást hátsó féke kialakításában – erre jutott a The Race szaklap. Hivatalos megerősítés még nincs, de a jelek szerint a McLaren autója szabályos. A részletekről itt írtunk.

Megvédte a trükközést gyanító Red Bulltól a McLarent Toto Wolff: a Mercedes Formula-1-es vezére szerint szimplán jobb munkát végeznek jelenleg a wokingiak, és mindezt legálisan teszik, és nem jó hozzáállás, ha valaki emiatt egyből csalást kiált. Ezeket mondta Wolff.

 



Franco Colapinto szerdán TPC-teszten vesz részt az Alpine korábbi versenygépével, a csapat kétnapos körözésének részeként Zandvoortban – írja a RacingNews365.com. A hírek szerint a következő nagydíjon, Imolában már ő vezethet Doohan helyén. Erről itt írtunk.

Vasseur: Nem döntött lassan a Ferrari

Frederic Vasseur megvédte a Ferrari döntéseit és stratégiáját a Formula-1-es Miami Nagydíjat követően: szerinte jól dolgozott a csapat, de a helycserés utasítás előtt fel kellett mérniük, hogy Lewis Hamilton tényleg gyorsabb-e Charles Leclerc-nél, vagy csak a DRS-hatás miatt tűnik úgy.

„A futam után beszéltem Lewisszal, és tökéletesen megértem a frusztrációt. Ők bajnokok, versenyeket akarnak nyerni. Mi pedig arra kérjük őket, hogy engedjék el a csapattársaikat. Ez nem egyszerű, sosem egyszerű. És nem láttam, hogy más csapat ma ezt tette volna” – mondta Vasseur. Teljes nyilatkozata itt található.

 

A McLaren valódi ereje, Verstappen halványuló vb-esélye, Antonelli villanása, a Ferrari mélypontja, a Williams tündöklése: összeszedtük öt pontban a hétvége fő tanulságait. Cikk a Formula Plusz rovatban.

Marko már nem tart Verstappen távozásától

Hosszú hónapok óta beszédtéma az F1-es paddockban Max Verstappen esetleges átigazolása – annak ellenére, hogy 2028 végéig szerződéssel rendelkezik a Red Bull-lal. Az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko korábban maga is elismerte, hogy benne lehet a pakliban a négyszeres világbajnok váltása, főleg úgy, hogy valóban teljesítményre vonatkozó kilépési záradék a megállapodásukban, amely a nyár körül léphet akár életbe.

Marko ugyanakkor mostanra már másképpen, nyugodtabban látja a helyzetet: „Max hűséges, és nyilvánosan is elkötelezte magát a Red Bull iránt. Ez passzol ahhoz, ahogyan most látom őt. Teljesen az itteni munkájára koncentrál. Ezért nem gondolom, hogy akár csak fontolóra veszi a váltást. Pont ellenkezőleg. Meggyőződésem, hogy Max 2026-ban is a Red Bullnál fog versenyezni” – mondta Marko. Bővebben itt idéztük szavait.

 

Frusztrált volt a Williams spanyolja, Carlos Sainz az F1-es Miami Nagydíj után, amiért Albon úgy előzte meg, hogy azt hitte, nem fogják támadni egymást. „Játszottam a jófiút és hülyének tűntem” – adta ki mérgét Sainz.

Látótávolságon belül haladt a dobogós helyektől a Williams thai pilótája a Miami Nagydíjon, ahol Russell mázlija nélkül a negyedik helyet is elérhetőnek érezte: ezeket mondta versenyéről Alex Albon.

A jó sajnos nem ilyen – summázhatnánk röviden Lawson idei szezonját. Az új-zélandi versenyző a két futamos Red Bull-kitérőt követően Suzukában tért vissza a bikások fiókcsapatához, ám egyelőre a Racing Bullsnál sem sikerült felvennie a ritmust. Bővebben itt írtunk Lawson nehézségeiről.

A vasárnapi Formula-1-es Miami Nagydíj hajrájának egyik érdekes „csatája” Yuki Tsunoda és Isack Hadjar között zajlott. De nem kerék a kerék elleni küzdelemről volt szó, hanem virtuálisról, a Red Bull japánja ugyanis öt másodperces büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért a futamon, a Racing Bulls franciája pedig épp nagyjából ekkora távolságból üldözte őt. A leintéskor aztán végül Tsunoda a büntetésével együtt is Hadjar előtt maradt – mindössze 168 ezredmásodperccel. Az újonc sajnálta is, hogy lecsúszott a pontszerzésről.

 

Két motoros elhunyt a Brit Supersport versenyén

Kettős tragédia történt a Brit Superbike Oulton Parkban rendezett évadnyitójának hétfői Supersport-versenyén: a start után az 1-es kanyar kijáratán 11 versenyző volt érintett a láncreakcióként végbemenő tömegbalesetben. A bajnokság szervezőinek közleménye szerint a futamot természetesen azonnal leállították, ám hiába az azonnali orvosi beavatkozás, két motoros életét már nem tudták megmenteni: a 21 éves Owen Jenner a pálya orvosi központjában hunyt el súlyos fejsérülése miatt, a 29 éves Shane Richardson pedig a kórházba szállítás közben halt bele mellkasi sérüléseibe.

Rajtuk kívül a 47 éves Tom Tunstallt is komoly hát- és hasi sérülésekkel vitték kórházba, míg öt motoros könnyebb sérüléseket szenvedett, amelyek nem igényeltek kórházi ellátást, ketten pedig sértetlenül megúszták a tragikus balesetet. A történtek után a BSB-versenyhétvége további részét törölték, és megindult a vizsgálat a baleset körülményeinek teljes feltárására.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: