Az FIA szakemberei arra a következtetésre jutottak, hogy a McLaren a szabályokat betartva képes menedzselni hátsó abroncsai hőmérsékletét, a csapat nem alkalmaz illegális megoldást hátsó féke kialakításában – erre jutott a The Race szaklap.
A riválisok gyanúja szerint a McLaren a szabályokat megszegve ér el a mezőnyben kiemelkedő hatékonyságot hátsó abroncsai hűtésével: az MCL39 kapcsán újra felmerült a teória, hogy a csapat vizet használhat az abroncsok belső hűtésére, továbbá megkérdőjelezték a hátsó fék kialakítását is. Eszerint a csapat a féktárcsa külső felszínének hűtésével trükköz, amely megakadályozza, hogy a fékkel érintkező felni és közvetetten az abroncs túlhevüljön.

Sajtóhírek szerint a Red Bull hőkamerás felvételekkel figyelte meg a McLarent: az autó fékdobjain még a sivatagi versenyeken is sok kék (hűvös) terület látszott, míg más csapatokéin narancssárga vagy vörös színben izzott a kamera. A rivális csapat arra a következtetésre jutott, hogy ilyen mértékű hűtést a McLaren nem érhet el kizárólag levegővel.
Mélyreható átvizsgálást végzett az FIA
A The Race információi szerint a rivális istállókat meghallgatva a Nemzetközi Automobil Szövetség ellenőrei alapos átvizsgálást végeztek a Miami Nagydíj után az első két helyezést megszerző McLarenen, kifejezetten a fékrendszerre összpontosítva.
Hivatalos kommunikáció az FIA részéről eddig nem történt: a szövetség minden nagydíj után kiválaszt egy autót, amelyet alapos vizsgálat alá vet, ennek eredményét pedig csak a következő versenyhétvégén teszi közé. Amennyiben a McLaren ellenőrzése megegyezett ezzel a vizsgálattal, úgy csak Imolában várható megerősítés.
A szaklap azonban úgy tudja, sem McLaren-csapattagokat, sem sportfelügyelőket nem értesítettek arról vasárnap, hogy szabálytalanságot találtak, ez pedig csak azt jelentheti, hogy az FIA legálisnak minősítette a fékrendszert, amely minden előírásnak megfelel.
Szintén Miamiban – még a szóban forgó vizsgálat előtt – Zak Brown arról nyilatkozott a lapnak, hogy az FIA semmiféle változást nem kért a csapattól az abroncsok hűtésével vagy a fékkel kapcsolatban.