A Red Bull saját kezébe veszi a dolgokat: azt akarja megállapítani, hogy a McLaren illegális gumihűtési módszereket alkalmaz-e az F1-ben az idei szezonban - írja az Auto Motor und Sport (AMuS).
A német kiadvány értesülései szerint a Milton Keynes-i alakulat hőkamerás felvételeket használ a boxkiállások során, hogy a fékhűtő tengelyek hőmérsékletének mérését elvégezze, ami közvetve befolyásolja a gumik hőmérsékletét.
A McLaren idei talán legnagyobb erőssége a megfelelő gumikezelés, hamar felmelegíti, de nem melegíti el, nem használja túl az abroncsokat az MCL39-es, miközben ezzel minden más csapat küszködik kisebb-nagyobb mértékben.
Ez egy körön is fontos, de főleg versenybeállításokkal számottevő, a hosszabb etapokon kerülhet ezzel igazán nagy előnybe a világbajnok alakulat.
Az AMuS azt állítja, hogy a Red Bull vizsgálata szerint a McLaren gumihőmérsékleti előnye még extrémebb, amikor nagy a hőség.
Forró versenyeken, például Bahreinben és Dzsiddában a Christian Horner vezette csapat azt állítja, hogy a McLaren fékdobjain sok kék (hűvös) terület látszott, míg más csapatokéin narancssárga vagy vörös színben izzott a kamera.
A német kiadvány arról is beszámol, hogy a hatszoros konstruktőri bajnokok arra a következtetésre jutottak, hogy a McLaren képtelen elérni ezt a szintet a gumihűtésben kizárólag levegővel.
Ez az elmélet közvetlenül kapcsolódik a közelmúltbeli – és úgy tűnik, tartósan fennálló – találgatásokhoz, miszerint a papaja alakulat vizet használ a gumik hűtésére, amit Zak Brown visszautasított.