DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Vasseur nem érezte túl lassúnak a döntést

Hamilton frusztráltan sürgette őket a rádióban az F1-es Miami Nagydíjon, de a Ferrari főnöke elmagyarázta, mit is kellett mérlegelniük a helycserés kérés előtt.

Frederic Vasseur megvédte a Ferrari döntéseit és stratégiáját a Formula-1-es Miami Nagydíjat követően: szerinte jól dolgozott a csapat, de a helycserés utasítás előtt fel kellett mérniük, hogy Lewis Hamilton tényleg gyorsabb-e Charles Leclerc-nél, vagy csak a DRS-hatás miatt tűnik úgy.

Kisebb port kavartak a Ferrarik közötti pozíciócserék vasárnap, főleg amiatt, mert a lágyabb gumikon Leclerc-t utolérő Hamilton többször is frusztráltan sürgette az alakulatot. Végül megkérték a monacóit a brit elengedésére, ám miután a hétszeres világbajnok sem tudta elkapni Andrea Kimi Antonellit, visszacserélték a pozíciókat, így Leclerc lett a hetedik, Hamilton pedig a nyolcadik.

f1-leclerc-hamilton-ferrari-miami-1



A leintést követően Vasseur elmagyarázta, mi is történt a Scuderiánál: „Van egy általános szabályunk, és azt követjük. A kérdés az, hogy cseréljünk-e és majd visszacseréljünk, ha nem kapjuk el az előttünk haladó srácot. A verseny ezen szakaszában a lényeg az, hogy megértsük, vajon a hátrébb lévő autó tényleg gyorsabb-e az előtte lévőnél, vagy csak a DRS hatása miatt tűnik úgy.”

„A futam után beszéltem Lewisszal, és tökéletesen megértem a frusztrációt. Ők bajnokok, versenyeket akarnak nyerni. Mi pedig arra kérjük őket, hogy engedjék el a csapattársaikat. Ez nem egyszerű, sosem egyszerű. És nem láttam, hogy más csapat ma ezt tette volna.”

„Ezért vállaltuk a felelősséget, hogy megtegyük, mivel ez a csapaton belüli szabályzat. Elsősorban a Ferrariért versenyzünk. Hogy őszinte legyek, szerintem jó munkát végeztünk csapatként.”

f1-ferrari-miami

„Persze vitatkozhatunk, hogy jobb lett volna-e fél körrel előbb vagy később megtenni. De amikor ülsz a bokszfalon és fel kell mérned, hogy a hátul jövő tényleg gyorsabb-e vagy csak a DRS miatt az, akkor ez nem egyszerű döntés. Mindig könnyebb két órával később megvitatni.”

„Megkértük őket rá, ők megtették. Tökéletesen megértem a frusztrációt, amit az autóban ülve érzel. Megbeszéltük azóta, és az már sokkal nyugodtabban ment.”

A Ferrari F1-es csapatfőnöke nem érezte úgy, hogy túl lassan hozták volna meg a döntéseket: „Nem tartott túl sokáig: másfél kör volt vagy valami hasonló. Másfél percbe telt felmérni az említetteket, és aztán cserét kértünk tőlük” – fogalmazott Vasseur, aki hozzátette: a csapatrádiós üzenetek FOM általi késleltetése is hozzájárulhatott ahhoz, hogy rosszabbnak tűnt a helyzet, mint valójában volt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: