Hamilton nyerte a sprintidőmérőt
Azt követően, hogy a McLaren erődemonstrációt tartott a kínai F1-es hétvége egyetlen szabadedzésén, s a sprintidőmérőn is ők tűntek a fő esélyesnek, az utolsó körét a wokingiak egyik pilótája sem tudta összerakni, így a rajtelsőség sorsa Lewis Hamilton és Max Verstappen között dőlt el.
Az elsőséget végül 18 ezreddel a Ferrari hétszeres világbajnoka szerezte meg, aki hosszú idő óta az első versenyző, aki bármilyen időmérőt megnyer 40 éves kora felett. Piastri és Leclerc a második, Russell és Norris pedig a harmadik sorba kvalifikált.
Az időmérő összefoglalója ide kattintva, a rajtsorrend pedig ide kattintva tekinthető meg, utóbbi viszont nem végleges még, a Williamst ugyanis vizsgálják, miután a csapat nem szolgáltatta be a vezeték nélküli előre és hátrafelé néző kameráik felvételeit az első szabadedzés utáni egy órán belül.
Mindez a technikai szabályok elleni vétségnek számít, így akár komoly büntetés is várhat a Williamsre – igaz, hasonlóra nincs precedens, így kérdéses, milyen jellegű és mekkora szankcióval sújthatják a grove-i istállót.
Értékelések a sprintidőmérő után
A versenyzők nyilatkozatai a nevükre kattintva olvashatóak el.
Lewis Hamilton elmondása szerint nem számított a kínai F1-es sprintkvalifikáció megnyerésére. A hétszeres világbajnok a McLarennel és Verstappennel is számol, de pozitív a sprint esélyeivel kapcsolatban.
Max Verstappen rosszabb eredményt várt a Kínai Nagydíj pénteki napján, a holland bajnok úgy véli, hogy nincsenek az élmenők szintjén, és izgalmas, előzésekben bővelkedő sprintfutamot vár.
Oscar Piastri nem volt teljesen elégedett a McLaren „kétkörös” SQ3-as taktikájával, de a harmadik rajthelyről is bizakodva várja a Kínai Nagydíj sprintfutamát, míg Lando Norris elismerte: a szeles sanghaji időben jobban megmutatkoztak az MCL39-as nehéz vezethetőségére utaló karakterjegyek.
Charles Leclerc szerint ugyanazzal küzdött a pálya első szakaszában, mint tavaly, és végig érezte, hogy lemaradásban van Hamiltonhoz képest.
George Russell szerint az ötödik rajthely reális eredménynek nevezhető, és furcsának találta, mekkora volt a különbség az SQ2-ben futott első és második köre között.
Carlos Sainz küszködött az autó egyensúlyával, de még az ülésével is adódott valami furcsa probléma, míg az SQ3-ba jutó csapattársa gumimenedzselős sprintre számít.
Liam Lawson vesszőfutása folytatódik, az új-zélandi utolsóként zárta a sprintidőmérőt: elmondása szerint nem tudta visszahűteni a gumikat, ezért végzett utolsóként a kínai F1-es sprintidőmérőn. Szenvedése kapcsán visszatekintettünk arra, hogy teljesítettek elődei első Red Bull-os hétvégéiken, az összeállítás ide kattintva érhető el.
Különös rádiózás és vizsgálat a Ferrarinál
Megúszta szankció nélkül Charles Leclerc, hogy a Formula-1-es Kínai Nagydíj sprintidőmérőjének második felvonásában nem tartotta magát az előírt deltaidőhöz az egyik levezető körében. Mindez akkor történt, amikor a csapat kérésére elengedte maga mellett Lewis Hamiltont. A furcsának tűnő esetről részletesen írtunk, a cikk ide kattintva olvasható.
Leclerc egyébként egy másik rádiózásról is megszólalt, és elárulta, hogy Melbourne-ben a vízszivárgás kapcsán egy belsős poén hangzott el közte és mérnöke között, azaz szó sem volt feszültségről köztük, amikor rendkívül bölcs megállapításnak nevezte Bryan Bozzi szavait.
Két F1-es csapatnak kellett módosítania a hátsó szárnyán
A Nemzetközi Automobil Szövetség hétfőn közölte, hogy bár az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon minden csapat autója átment a teszteken, így szabályosnak minősült, az ottani extrán felszerelt kamerák felvételei miatt indokoltnak látták, hogy már a mostani F1-es Kínai Nagydíjtól szigorítsanak a méréseken.
Bár a gyanú elsősorban a McLarenre és a Ferrarira irányult a „mini-DRS-ügyben” – főleg azok után, hogy a bahreini teszten az állítólag az FIA figyelmét is felhívó Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache is őket nevesítette –, most úgy hírlik, hogy nekik nem kellett módosítaniuk a hátsó légterelőiken, ahogy azt a wokingiak részéről a vb-éllovas Lando Norris hangsúlyozta is csütörtökön.
Így kellett azonban tennie másik két alakulatnak, amely már a napokban szóba került az ügy kapcsán: a Haasnak és az Alpine-nak. A Haas részéről Ayao Komatsu csapatvezető pénteken a Sky Sports F1-nek nyilatkozva meg is erősítette, hogy merevebbé kellett tenniük a szárnyat ahhoz, hogy átmenjenek a teszteken.
Marko: Tsunoda élete formájában van
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko dicsérő szavakkal illette a Racing Bulls 24 éves versenyzőjét, aki remek teljesítményt nyújtott a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján, és a nyolcadik rajthelyről kezdheti meg a szombati sprintet: „Yuki egy újabb nagy ugrást tett előre. Lecserélte a menedzserét, és eddig abszolút briliánsan teljesít. Élete formájában van” – mondta Marko Kínában a Motorsport-Totalnak.
Mészáros Sándor kollégánk ezúttal is a helyszínről tudósítja a Formula.hu olvasóit, a nap végi videós bejelentkezése a képre kattintva tekinthető meg: