Oscar Piastri nem volt teljesen elégedett a McLaren SQ3-as taktikájával, de a harmadik rajthelyről is bizakodva várja a Formula-1-es Kínai Nagydíj sprintfutamát, míg Lando Norris elismerte: a szeles sanghaji időben jobban megmutatkoztak az MCL39-as nehéz vezethetőségére utaló karakterjegyek.
Azok után, hogy Ausztráliában domináltak, s az egyetlen kínai szabadedzésen is fölényben volt Norris révén a McLaren, a sprintidőmérő csalódást okozhatott a wokingiaknak, hiszen Piastri a harmadik, a vb-éllovas brit pedig csupán a hatodik pozícióba kvalifikálta magát az idény első sprintversenyére.
A két pilóta közül egyértelműen Piastri volt kevésbé letörve, amikor a Sky Sports F1-nek nyilatkozott: „Azt hiszem, valószínűleg rossz részein voltunk gyorsak. Az SQ1 és az SQ2 jónak érződött, aztán az SQ3-ban kipróbáltunk valami mást azzal, hogy sokkal korábban kimentünk és megpróbáltunk két kört teljesíteni, amiben nem vagyok biztos, hogy a legjobb dolog volt végül…”
„Meg kell ezt néznünk, de úgy gondolom, az autónk tempója így is rendkívül erős, és így is magabiztos vagyok, hogy harcolhatok holnap a harmadik rajthelyről indulva” – tette hozzá bizakodva az ausztrál.
A szél hozza elő a McLaren nehéz vezethetőségét?
A melbourne-i győzelme után ezúttal csak hatodik rajthelyet szerző Norris nem kertelt: elmondta, hogy belehibázott a körébe a sprintkvalifikáción, ahol jobban láthatóvá váltak a McLaren vezethetőségével kapcsolatos gondok, amelyekről már a bahreini teszt óta beszélnek a csapatnál.
„Elkövettem egy hibát, elfékeztem magam az utolsó kanyarban. Egyszerűen csak kicsit többet küszködtem, szimplán csak nem voltam elég gyors, sokat szenvedtem az autóval. Ezek a nehézségeink, amelyekkel szenvedünk, és ma ez jobban megmutatkozott. Nincs ennél többről szó, hogy őszinte legyek. Túl sok hibát követtem el, csak túl nehéz vezetni az autónkat.”
Arra a kérdésre, hogy a küszködés már a fél másodperces előnyét hozó szabadedzésen is jelen volt-e, Norris azt is elárulta, milyen tényező hozhatta elő egyelőre jobban az MCL39-es kellemetlen karakterjegyeit Sanghajban, mint egy hete az Albert Parkban:
„Igazából szerintem a nap során végig küszködtem azzal, hogy blokkoltak az elsők, nagyon szenvedtem az utolsó kanyarban a hátszél miatt. Azt mondanám, ez sokkal jobban összhangban van a bahreini teszten látottakkal.”
„Sokkal szelesebb az idő: amikor fúj a szél, jobban szenvedünk. Szerintem Oscar és én is küszködtünk, egyértelműen én jobban, mint ő. Csak kicsit keményen nyomtam, hogy próbáljam ellensúlyozni, hogy nem voltunk elég gyorsak.”