Norris nyerte az ausztrál roncsderbit
Vizes pályán indult, esővel végződött a több balesetet és SC-fázist hozó Ausztrál Nagydíj: a Lando Norris győzött a McLaren színeiben, Piastri hibája után Verstappen és Russell fért még fel a dobogóra. A verseny összefoglalója itt, a bajnoki pontverseny állása pedig itt tekinthető meg.
A helyszínen tartózkodó Mészáros Sándor kollégánk egy rövid videóban a történteket, mely ide kattintva érhető el, és elkészült a Formula Podcast futamértékelője is:
A dobogósok elégedettek
A versenyzők nyilatkozatainak legfontosabb elemeit emeljük ki az alábbiakban, az egyes nyilatkozatok a névre kattintva érhetőek el
Lando Norris magabiztosan várja a szezon folytatását: bár érezte a nyomást a kihívóitól, meg tudta őrizni a nyugalmát az ausztrál káoszban, és úgy érzi, tanultak tavalyi hibáikból.
Max Verstappen elégedett az Ausztrál Nagydíjon elért második helyével: élvezte a nehéz körülményeket, és helyesnek ítélte meg azt, hogy csapata kockáztatott az esőben.
George Russell először kezdett dobogóval egy F1-es szezont, elmondása szerint nem ez volt a legerősebb futama, és hiába bízott abban, hogy Russell és Hamilton hibázik.
A dobogós versenyzők sajtótájékoztatója is hozott érdekes pillanatokat: Verstappen kedélyesen elbeszélgetett Russell-lel, majd faarccal belemondta a kamerába, hogy sokkolóan rossz a kapcsolata a brittel.
A McLaren részéről Zak Brown arra figyelmeztetett, hogy a szezon eleji fölény önmagában nem garancia a sikerre, ahogy azt a Red Bull tavalyi példája bizonyítja, míg Andrea Stella kifejtette, miért alkalmaztak csapatutasítást, amit több tényezővel indokolt.
Antonelli sokat tanult, a Ferrari csalódott
Andrea Kimi Antonelli rendkívül eseménydús versenyt futott, elégedett volt a csapat munkájával és saját fejlődésével, de azt is megtapasztalta, hogy milyen hátulról felzárkózni.
Az olasz negyedik helyezését egy büntetés miatt elveszítette, ám a Mercedes felülvizsgálati kérelemmel élt, és visszaszerezte azt.
Charles Leclerc, akit nemcsak a csapat rossz stratégiai húzása hátráltatott, hanem saját hibája is, rendkívül csalódottan nyilatkozott: szerinte a McLarenek és Verstappen jóval előttük járnak tempóban.
Oscar Piastri csalódottan értékelt az Ausztrál Nagydíj után, elismerve, hogy egyetlen hibája miatt bukta el a biztosnak tűnő második helyet, és végül csak a kilencedik pozícióban ért célba, bár versenytempóját biztatónak tartja.
Lewis Hamilton egy pillanatig vezette a futamot, végül egyetlen ponttal kezdte ferraris karrierjét a hétszeres világbajnok: nem működött a taktika, hiányzott a tempó és küzdött az autóval.
Fontos pontokat szerzett a Williams és a Sauber
Alexander Albon ötödik helyezésével várakozáson felüli szezonnyitót teljesített: a thai versenyző szerint a remek eredmény a csapaton belüli bizalomnak és hatékony kommunikációnak köszönhető.
Nico Hülkenberg hetedik helye után boldogan nyilatkozott a hat pontot hozó melbourne-i futamról, de azt is aláhúzta, hogy tudja, hogy a kiugró eredmény valójában a gumicsere időzítésének köszönhető.
Yuki Tsunoda számára a Williams pontszerzése miatt különösen fájó, hogy erős tempója ellenére nem szerzett pontot az esős Ausztrál Nagydíjon, de igyekszik megtalálni a pozitívumokat.
Sokakat megtréfált a vizes aszfalt
Isack Hadjar már a rajt előtt összetörte autóját: a Racing Bulls F1-es újonca megtörten nyilatkozott, az viszont jól esett neki, hogy előbb Hamilton apja, majd Stefano Domenicali is vigasztalta őt.
Carlos Sainz szintén nem versenytempóban törte össze az autót, ő azonban nem saját hibájából tette falba a Williamst, hanem egy technikai hiba tréfálta meg a spanyolt, aki aztán a pályán kívülről segítette csapattársát.
Liam Lawson szintúgy balesetet szenvedett, az új-zélandi elmondása szerint kockáztatni akartak, de már a következő versenyhétvégére koncentrál: szeretne tiszta lappal kezdeni Kínában.
Fernando Alonso a hatos kanyar mellett lévő sóderágyat kritizálta a balesetért, amelynek következtében idő előtt véget ért a versenye. Csapattársa, Lance Stroll hatodik helyével értékes pontokat szerzett.
Statisztikák: Antonelli hőstette és az ausztrál átok
Formula+ rovatunkban összegeztük a verseny statisztikáit, benne Norris 5. győzelmével, Alonso 22. szezonjával, Albon és a Williams nagy napjával, Antonelli remek és Hadjar peches bemutatkozásával – a cikk ide kattintva érhető el. Aki pedig az ezúttal Oscar Piastrira lesújtó ausztrál átokról olvasna, az itt teheti meg.
Mind a 11 F1-es csapat aláírta az új Concorde-egyezményt
A 2025-ös Formula-1-es Ausztrál Nagydíj versenynapjának délelőttjén bejelentették, hogy az összes csapat – beleértve a jövőre tizenegyedikként csatlakozó Cadillacet – aláírta a 2026-tól 2029-ig érvényes új Concorde-egyezményt. A Concorde-egyezmény az a dokumentum, amely az F1 működését szabályozza a csapatok, a Formula One Management és az FIA részvételével.
Ez voltaképpen két részből áll: most a kereskedelmi oldalt – így például a pénzdíjakat – szabályozó részét írták alá az istállók és a FOM, az irányító testület, azaz az FIA-ra vonatkozó rész még aláírásra vár.