DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 19. szerda
F1

„Tudtam, hogy jól kezeljük a káoszos futamokat” – Albon végig higgadt maradt

A megörökölt negyedik helyezéssel várakozáson felüli szezonnyitót teljesített a brit-thai: Albon szerint a remek eredmény a csapaton belüli bizalomnak és hatékony kommunikációnak köszönhető.

Bár ötödikként intette le a kockás zászló, a negyedik pozíciót is megörökölte az Ausztrál Nagydíjon a pályán elé kerülő Kimi Antonellitől Alexander Albon, mivel a fiatal olasz időbüntetést kapott egy szabálytalan kiengedésért. Bár a williamses csapattárs, Carlos Sainz technikai gondok miatt kiesett, a brit-thai szenzációs futamot teljesített, és már a szezonnyitón bőséges pontszerzéshez vezette az istállót.

A leintést követően Albon elégedetten nyilatkozott az F1TV kamerái előtt: „Bárcsak ne ez lenne az első futam! Most még nincs akkora értéke egy negyedik helyezésnek… Sokkal jobb, amikor foggal-körömmel meg kell küzdeni érte egy nehéz szezon után! Viccet félretéve, nagyon örülök neki, bár fogalmam sincs, mi történt a pályán, vissza kell néznem.”



A pályán tanúsított higgadtságát így indokolta a brit-thai: „Amikor úgy érzem, hogy rendben van az autó, és jól vezetek, nincs miért aggódnom. Volt már ehhez hasonló versenyünk, és biztos voltam abban, hogy csapatként jók vagyunk az ennyire véletlenszerű futamokon. Rengeteg lehetőség volt, plusz számos riválisunkkal szemben tapasztalati előnyben voltunk – sok az újonc, ki lehet ezt használni.”

„Nem azért mondom, hogy az ő érdemeiket elvegyem: egyszerűen tudom, hogy még nekünk is borzasztóan nehéz ilyen körülmények között. Szinte végig alulkormányzottan vezettem, sosem lehet tudni, hol úszik el az autó – egy pici szél, vagy az abroncsok minimális túlhevülése is végzetes lehet. Mi ma sikeresen túléltünk mindent.”

A helyes stratégiai húzások

Arra a kérdésre, hogy hogyan tudott ilyen hatékonyan együtt dolgozni a stratégákkal Albon, így felelt: „Szükség van a segítségre. Mi nem látjuk az időjárás előrejelzését, ezért kiemelten fontos a hatékony kommunikáció a csapattal, amin folyamatosan dolgozunk. Tudják, mi nekem a releváns információ – és azt is, hogy mikor lesz a legnagyobb esőzés ma. Először nem akartam rájuk hallgatni, mivel száraz volt a pálya – jövök egy puszival a mérnökeimnek!”

A Skysports hasábjain elárulta – a dobogó is a szeme előtt lebegett: „Eljátszottam a pódium gondolatával, de ilyen körülmények között tényleg a túlélésről szólt. Elképesztően örülök a csapatnak! Nagyszerű tesztünk volt Bahreinben, és itt is remek pénteket és szombatot zártunk – a mai nap csak hab volt a tortán.”

„Trükkös volt, az autók annyira alacsonyan voltak, hogy szinte a festéket is éreztem… Ám a tempónk kiemelkedő volt, az újraindításokon sem vesztettünk helyezéseket. Annyira szoros most a mezőny, hogy egy jól kivitelezett nappal az élcsapatokkal is versenyben lehet lenni – kemény küzdelemre számítok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: