A mai nap legfontosabb híre természetesen az, hogy George Russell szerezte meg az F1-es Las Vegas-i Nagydíj pole-pozícióját. A kvalifikáció összefoglalója itt, a holnapi verseny rajtrácsa pedig itt található.
Az időmérőt megelőzően mindhárom szabadedzésen Mercedes-elsőség született, Russellt viszont így is meglepte az első hely. „Őszintén szólva, abszolút nem számítottunk erre. Hihetetlen, hogy újra a pole-ban vagyunk és hogy egész hétvégén ilyen gyorsak vagyunk” – mondta.
Csapattársa, Lewis Hamilton csak a tizedik helyen végzett, így érthetően csalódott volt a brit pilóta az időmérőt követően: „Egyszerűen nem végeztem jól a munkámat. A Q3-ban valamiért máshogy érződött az autó, nem volt meg a korábbi stabilitása.” Csapatfőnöke, Toto Wolff azonban bizakodó, szerinte így is lehet esélyük holnap a futamgyőzelemre.
Jól mentek a Ferrarik is a kvalifikáción: Carlos Sainz a második leggyorsabb volt, míg Charles Leclerc egy kicsit jobban szenvedett a gumik felmelegítésével, mint csapattársa, így ő a negyedik helyen végzett. Mind a versenyzők, mind a Scuderia csapatfőnöke, Frederic Vasseur úgy érzi, minden esélyük megvan a győzelemre a Las Vegas-i Nagydíjon.
A nap legnagyobb meglepetése kétségkívül Pierre Gasly és az Alpine volt: a francia pilóta a harmadik rajtkockából kezdheti majd a futamot. „Éreztem, hogy kiemelkedő kört futottam, de amikor a fülemre mondták, hogy ez a harmadik helyezést érte, elképesztően éreztem magam. Nagyon örülök” – értékelt Gasly, aki majd' kiugrott a bőréből. Pilótáját csapatfőnöke, Oliver Oakes is alig győzte dicsérni.
A világbajnoki tabella első két helyezettje, Max Verstappen és Lando Norris már egy fokkal morcosabban nyilatkozott az időmérő után. A páros csupán a harmadik rajtsort sajátította ki magának, a holland az ötödik, a brit a hatodik lett. A háromszoros világbajnok elismerte, hogy sokkal több nem lett volna a köridejében, leginkább azért, mert nem elég hatékony a Red Bull DRS-e. Ennek oka a csapat autóján lévő hátsó szárny, amely nem különösebben passzol a Las Vegas-i pálya sajátosságaihoz, viszont a bikások maguk döntöttek úgy, hogy nem gyártanak külön erre a hétvégére egy kisebb légellenállású szárnyat a költségsapka betartása érdekében.
A mclarenesek elismerték, hogy nem volt ma esélyük a top háromba bekerülni, és sokkal nehezebb dolguk volt, mint várták. „Kicsit csalódott vagyok, a köröm nem érződött túl erősnek. Nem mintha egy jó körrel közel tudtam volna kerülne a pole-hoz…” – fogalmazott Oscar Piastri, aki a nyolcadik legjobb idővel zárt. Kollégája, Norris azt is elmondta, hogy tisztában van vele, hogy valószínűleg elúszott minden esélye a világbajnoki cím megszerzésére, de büszke arra, hogy ilyen sokáig versenyben tudtak lenni Verstappenékkel.
Akik legszívesebben elfelejtenék a mai napot: Sergio Perez és Fernando Alonso is a Q1-ben búcsúzott, Franco Colapinto pedig csúnya balesetet szenvedett a Williamsszel, 50G-s becsapódás érte az argentint. Holnap további orvosi vizsgálatok várnak rá, hogy megállapítsák, elindulhat-e a futamon. A Williams ezzel egyébként idén már a 15. balesetét szenvedte el, a javítási költségek és az új alkatrészek költségei az egekben.
Ha pedig már Pereznél és Colapintónál tartunk, ne feledkezzünk meg a Las Vegas-i paddock mai napi pletykáiról, amikről utazó tudósító kollégánk, Mészáros Sándor számolt be bejelentkező videójában. A hírek szerint Perez most már valóban el fogja veszíteni az ülését az idény végén, helyére pedig immár nem Colapintót ültetné be a Red Bull, hanem a jelenleg a VCARB-ban vezető Liam Lawsont. Az új-zélandit a bikások juniorja, Isack Hadjar váltaná jövőre a Racing Bullsnál.
Egyéb F1-es híreink a mai napról: Christian Horner szerint a csapatok szívesen látnák 11. indulóként az Andretti-Cadillac projektjét – már ameddig az nem sérti a többi istálló pénzügyi érdekeit –, a pilóták pedig egyelőre meg vannak elégedve az újonnan kinevezett versenyigazgató, Rui Marques munkájával.
Két olyan hír is jutott mára, amely nem az F1 világából került ki. A Japán Ralin egy civil furgon felhajtott a pályára, emiatt pedig törölni kellett az egyik szakaszt, a WEC-ben pedig hivatalossá vált, hogy a Lamborghini kiszáll a világbajnokságból.