DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Horner: Nem felejtettük el a hátsó szárnyat!

Marko csütörtök este úgy fogalmazott, hogy túl nagy légellenállású szárnyat vittek az F1-es Las Vegasba – de ez nem azért történt, mert a Red Bull benézett valamit.

A szabadedzések alapján nincs ott a közvetlen élbolyban a Red Bull egyelőre a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjon, ami részben annak tudható be, hogy szemlátomást ők szenvednek a leginkább azzal a nagycsapatok közül, hogy a nevadai hidegben üzemi hőfokra melegítsék az abroncsokat.

A másik ok viszont a hátsó szárny kialakításában keresendő, Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója ugyanis a csütörtöki tréningek után úgy fogalmazott, hogy túl nagy légellenállással rendelkezik a Las Vegasba szállított hátsó szárnyuk, így az egyenesekben sokat veszítenek a riválisokkal szemben.

f1-verstappen-redbull-vegas-day2-1



Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports F1 kameráinak nyilatkozva elmagyarázta: ez nem azért van, mert rosszul mérték fel, melyik konfiguráció szükséges a Las Vegas-i pályára, hanem egyszerűen nincs ennél kisebb leszorítóerős légterelőjük – ahogy Monzára sem volt:

„Szemlátomást elfeledkeztünk róla! Előfordul az ilyen” – viccelődött eleinte Horner. „De nem, nem felejtettük el a hátsó szárnyat. Nincs probléma ezzel, nem tudom, honnan jött ez.”

„Egyszerűen nincs speciálisan a nagyon alacsony leszorítóerős pályákra tervezett szárnyunk, amelyet alapvetően potenciálisan itt és Monzában használhatnánk. A költségsapka keretei miatt ki kell választani, mire is költöd a pénzt.”

„A szárnyat, amivel megyünk, úgy érjük el, hogy lenyesünk belőle a jobb végsebesség elérése érdekében. Ezt csinálta sok-sok másik csapat is” – tette hozzá Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: