Mercedes-motorokkal fog versenyezni az Alpine
Egy két Formula-1-es versenytől mentes közötti keddhez képest igencsak dúskáltunk a bejelentésekben. Az első az Alpine-tól érkezett: az enstone-i istálló megerősítette, hogy a 2026-tól kezdődő új érában a Mercedes erőforrásait fogják használni. A saját motorprogramját jövő év végén bezáró franciák 2026 és 2030 között a hajtáslánc mellett a váltót is a német gyártótól szerzik majd be – bővebben itt.
Távozó technikai igazgató, új szélcsatorna és szponzor az Astonnál
A nap második nagy bombáját az Aston Martin robbantotta, amely közleményben jelezte: novembertől immár nem Dan Fallows tölti be a technikai igazgató posztját. Érdekesség, hogy a szakember annak idején egyértelmű utalásokat tett rá, hogy a Red Bulltól azért távozott, mert Adrian Newey személye miatt nem látott előrelépési lehetőséget – Newey-t pedig nemrég igazolta le az Aston…
A Formula.hu információi szerint egyébként Fallows egyelőre marad a cégcsoporton belül, másfajta szerepkört kaphat, de az rejtély, hogy meddig – minderről itt írtunk.
Az Aston Martin este amúgy egy másik bejelentést is tett, amellyel talán a Fallows-hír keltette hullámokat is csitítani próbálták, hiszen megszerezték támogatónak a Pumát, amely a Mercedesszel és a Williamsszel is együttműködik.
S ha már Aston: Mike Krack csapatvezető nem vár azonnali javulást az új szélcsatornájuktól, amelyet viszont úgy jellemzett, hogy olyan, „mintha a Star Warsban lennénk”.
Lemondott vagy kirúgták Wittichet?
Az FIA kötelékeiből is történt egy távozás: a Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, hogy azonnali hatállyal elhagyja az F1-es versenyigazgatói posztot Niels Wittich, a helyét pedig már a Las Vegas-i Nagydíjtól kezdődően az eddig az F2-ben és az F3-ban ténykedő Rui Marques veszi át.
Az FIA-közlemény lemondást említett Wittich kapcsán, aki állításuk szerint „új lehetőségeket keresne”, sajtóértesülések szerint azonban az exversenyigazgató ezt cáfolta: „Nem mondtam le” – reagált röviden Wittich, aki a hírek szerint csak nem sokkal a bejelentés előtt tudta meg a sorsát – részletek itt.
Gyárvizsgálat után zárta le a Red Bull-ügyet az FIA
Maradva még az FIA-nál: a Szövetség közleményben jelezte, hogy alapos vizsgálatot folytatott le az Austinban kipattant ügy nyomán a Red Bull padlólemez-előkéje és annak állíthatósága kapcsán. Ez egy múlt heti gyárlátogatást is magában foglalt, amely alapján megállapították, hogy a címvédő istálló nem követett el szabálytalanságot.
Az FIA egyúttal a gumik vízzel való hűtésének ügyét is lezártnak tekinti, amely kapcsán viszont épp a Red Bull fogalmazott meg gyanút több rivális, így a McLaren kapcsán, ám a Szövetség ezen a téren sem talált szabálysértésre utaló nyomát – a részletek a két kérdéskörről ide kattintva.
Közös show-n mutatják be autófestéseiket az F1-esek
Maga az F1 is tett egy érdekes bejelentést kedden, jövőre ugyanis egy nagyszabású szezonindító show-t szerveznek: február 18-án este, a londoni O2 Arénában mutatja majd be mind a tíz istálló az autóit, a festéseket és jelen lesz a mezőny 20 versenyzője is – a program részleteitől itt írtunk.
Több fronton is 2025 van amúgy már a fókuszban. Gabriel Bortoleto például arról beszélt, hogy azért örül, hogy már jövőre a Saubernél fog versenyezni, mert így nem kell egy évet versenyzés nélkül töltenie.
Eközben a volt F1-es versenyzők szerint Carlos Sainznak kellene lennie Max Verstappen 2025-ös csapattársának a Red Bullnál, de Liam Lawson kinevezésére látják a legnagyobb esélyt.
A Red Bull-ülésre szintén Franco Colapintónak sok nehézséggel kellett szembenéznie fiatal pilótaként: az argentin szerint még mindig az anyagiak jelentik a legnagyobb problémát a szegényebb országok tehetségeinek.
Andrea Kimi Antonellinek pedig sokat segített a Mercedes feldolgozni monzai balesetét: az olasz most igyekszik a lehető legjobban felkészülni 2025-re, hogy semmilyen meglepetés ne érje.