Kezdjük szerdai hírösszefoglalónkat azzal, hogy a Motorsport.com friss értesülései szerint nem igazak azok a találgatások, hogy a Red Bull és Christian Horner kirakná az F1-es projektből Adrian Neweyt: a lap úgy tudja, a tervezőguru szerepköre változatlan marad minden tekintetben – minderről bővebben itt írtunk.
Arról, hogy egyébként miről is szól pontosan a Red Bullnál zajló harc és feszültség, amelynek középpontjában Horner áll, Mészáros Sándor utazó tudósítónk a Formula Podcast dzsiddai futamértékelőjében beszélt részletesen.
Max Verstappen tartja a legerősebb F1-es versenyzőnek jelenleg Toto Wolff, s a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, ha sikerül jobb autót csinálniuk, akkor reális esélyük lehet a háromszoros világbajnok megszerzésére – részletek ide kattintva.
S ha már Verstappen: a Pitwall Talk című műsorunk friss adásában arról beszéltünk, miért érdemes a holland dominanciája ellenére is tovább nézni 2024-ben az F1-et – a műsort az alábbiakban tudjátok meg-, illetve visszanézni:
Maradva még a Red Bull-os kötelékeknél, de már átlépve a Visa Cash App RB-hez: Helmut Marko F1-es tanácsadó egyértelmű üzenetet küldött Daniel Ricciardo felé annak kapcsán, hogy sürgősen javítania kell a teljesítményén az idényt gyengén kezdő ausztrálnak. A csapattársa, Yuki Tsunoda eközben arról beszélt, hogy szerinte utaznak rá az F1-es közvetítések producerei, gyakran játsszák be a káromkodásait, ezért tűnhet úgy, hogy sokat szitkozódik az autóban ülve.
Frederic Vasseur Ferrari-csapatfőnök szerint jönnek az új fejlesztéseik, de a lényeg az, hogy azokat hasznosítani is tudják. Úgy látja, hogy egy év alatt felére csökkent a hátrányuk a Red Bullhoz képest.
A maranellóiak elnöke eközben arról beszélt, hogy nagyszerű F1-es versenyzőnek tartja Lewis Hamiltont, aki szerinte az átigazolásával azt mutatja, hogy hisz benne, hogy nagy eredményeket érhet el a vörösökkel. John Elkann beszélt a ma amúgy újra egy korábbi F1-es Ferrarit tesztelő Oliver Bearmanről és az idénykezdetről is – a szavai itt olvashatók.
Egyre többször panaszkodnak újra a „piszkos levegőre” az F1-esek, a csapatfőnökök ugyanakkor védelmükbe vették a jelenlegi szabályrendszert, James Vowles és Mike Krack szerint sem buktak meg a 2022-es előírások.
Bahreinben Bottas, Dzsiddában Zhou veszített rengeteg időt a bokszban: a Saubernél is tudják, hogy orvosolniuk kell a problémákat – részletek ide kattintva.