Azok után, hogy az évadnyitó Bahreini Nagydíjon Valtteri Bottas csaknem 50 másodpercet veszített a bokszkiállásánál – igaz, a finn viccelődött azzal, hogy ez csak a második legrosszabb kerékcseréje volt karrierje során, utalva a Mercedes néhány évvel ezelőtti monacói fiaskójára, amikor csak a gyárban tudták leszedni a kereket –, a Szaúd-arábiai Nagydíjon a csapattárs Guanyu Zhou rostokolt sokat a garázs előtt.
Mint kiderült, mindkét esetben ugyanaz a hiba lépett fel a csavarmenettel, így a Stake F1 Team csapatképviselője, Alessandro Alunni Bravi is elismerte, hogy kritikus, hogy megoldják a problémáikat:
„Először is nagyon fontos elmondani, hogy ez nem a szerelőink vagy a csapattagok hibája volt, ők nagyon jó munkát végeznek. Tudjuk, hogy van egy problémánk, ugyanaz a gond jelentkezett Bahreinben Valtteri autóján, most pedig Zhou versenygépén. Úgyhogy kivizsgáltuk, és dolgozunk azon, hogy a lehető leghamarabb orvosoljuk a problémát. Az alkatrészeket pedig felülvizsgáljuk és módosíthatjuk, hogy ne fordulhasson elő ugyanez a hiba a következő versenyeken.”
„Új eszközkészletünk van, minden alkatrésznek új a dizájnja” – tette hozzá a Sauber F1-es főnöke a Motorsport.com szakoldal hasábjain. „Természetesen van valami, amin javítani kell. És minden területen dolgozunk azért, hogy konzisztens és gyors bokszkiállásokat produkáljunk, és hogy ne merüljön fel semmilyen probléma.”
„Kulcsfontosságú ez számunkra, hiszen itt volt ez a gond az előző két versenyen, és ezt nem engedhetjük meg magunknak, mert az autóban ott a potenciál, hogy a pontokért harcoljunk vele. És ezt a lehetőséget kompromittáltuk Bahreinben és Dzsiddában.”
Xevi Pujolar, a Stake versenyigazgatója is elmondta, hogy a fennálló probléma miatt törékenynek érzik magukat, és egyetértett mindezzel maga Bottas is:„Úgy gondolom, ennek meg kell fújnia az ébresztőt. Természetesen még csak két verseny ment le a 24-ből, és érkeznek folyamatban lévő dolgok. De egyértelműen fejlődnünk kell, és nem is csak tempó tekintetében, hanem működésileg is, hiszen már mindkét versenyzőnél jelentkezett nagy probléma a kerékcserénél.”
„Azt hiszem, jön néhány újítás Ausztráliára. Most van két hetünk arra, hogy megpróbáljuk megoldani a bokszkiállás problémáját. Ugyanaz a hiba lépett fel Zhounál is a csavarmenettel. Úgyhogy ezt meg kell oldanunk, mert ha még gyorsabbá is tesszük az autót, ha megvan ez a probléma, az nem ideális.”