DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Hírösszefoglaló

A Ferrari kitarthat koncepciója mellett – hétfő

Mi történik Al-Attiyah és a Prodrive között? Kik lehetnek a Red Bull kihívói 2024-ben? A Ferrari a saját feje után menne, Sainz pedig már látja az Audi sikerét az F1-ben.

Idősebb Carlos Sainz az Audinál töltötte az utóbbi három évet, múlt héten megnyerte a német márkával a Dakar Ralit, és ezzel kapcsolatban megkérdezték arról, hogy vajon fiának is javasolja-e, hogy igazoljon az F1-be 2026-ban megérkező gyártóhoz.

Oscar Piastri példájából tanulna Peter Bayer, a korábban az FIA-nál vezető beosztásban dolgozó jelenlegi AlphaTauri-csapatfőnök, aki szerint az ausztrál versenyzésén és újoncévén nagyon meglátszott, hogy milyen tesztprogramot futhatott a debütálás előtt.

Legutóbb a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíjon intették le elsőként, azaz immár két teljes idény óta nem tudott győzni Hamilton. A Mercedes nemrég hosszú távra elköteleződő technikai igazgatója, James Allison ugyanakkor nem kételkedik a hétszeres világbajnok motivációjában és képességeiben, szerinte rajtuk múlik, hogy végre újra győzelemre esélyes autót adjanak alá.



A Haas az előző három szezonból kettőt is sereghajtóként zárt, s bár Komatsu elmondta, hogy vannak elvárásai a tulajdonosnak, konkrétan nem árulta el, mire gondolt Gene Haas, de a szavaiból egyértelműen ki lehet következtetni, hogy idén az utolsó hely elkerülése lesz a japán csapatfőnök feladata.

A Ferrari 2024-es F1-es kihívójának tervezése a 676-os projekt kódnevet viseli, a Scuderia rendszerint csak nem sokkal az autó bemutatója előtt szokta megnevezni adott évi modelljét. Az olasz médiában most az a hír kering, hogy a Ferrari nem a Red Bull „másolata” lesz, és megtartják a saját koncepciójukat.

Allison marad, festést villantott a McLaren, még nincs új neve az AlphaTaurinak, véget ért a Dakar, jön Daytona: előző heti hírösszefoglaló a Pitwallban.

A Gresini Racing eseménye után a Ducati gyári MotoGP-s alakulata tartotta meg szezon eleji csapatbemutatóját – együtt a Superbike-világbajnokságon tavaly ugyancsak mindent megnyerő csapat prezentációjával.

A múlt héten lezárult Dakar Rali egyik legnagyobb története volt az, hogy a kétszeres címvédő, az utóbbi tíz év legsikeresebb tereprali-versenyzőjének tartott Nasszer Al-Attiyah csapatot váltott, majd karrierje egyik legnagyobb pofonját kapta a megbízhatatlan Prodrive Hunterrel. Mi állhat a háttérben?

A katari klasszisnak pár hét múlva Abu Dhabiban mégis vissza kellene ülnie a Prodrive Hunterbe, hogy rajthoz álljon a világbajnokság következő futamán, de további kételyeket ébreszt az, hogy a pilóta egy toyotás posztot tett ki a közösségi oldalára.

Körrekorddal szerezte meg a pole-t a Daytonai 24 órás futamra a Cadillac: Pipo Derani szenzációs teljesítményt nyújtott, és egy 1:32,656-os körrel állította az első rajtkockába az Action Express Racing #31-es autóját.

Tavaly év elején jött a bejelentés, hogy egy igazán grandiózus projekt részeként gokartpályát építenek a Tottenham Hotspur futballcsapatának stadionjában, Londonban, mely az F1 támogatását élvezi. A világon ez lesz az első stadionon belül található elektromos gokartpálya, ami mellett több családi programnak is helyet adó szórakozási lehetőség is adott lesz az oda látogatók számára. Hamarosan megnyílik a létesítmény.

Max Verstappen már 16 évesen Formula-1-es autót tesztelhetett, majd 17 évesen már F1-es ülése volt a Toro Rosso csapatánál, akikkel 2015-ben debütált első versenyén. A holland pilóta ekkor azonban még nem rendelkezett közúti jogosítvánnyal, hiszen még nem töltötte be a tizennyolcat, így csak jónéhány F1-es versennyel a háta mögött mehetett el a forgalmi vizsgára, ahol - mint azt a The Timesnak elmesélte - elég kellemetlen pillanatokat élt át.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: