A pénteket elsősorban Michael Schumacher súlyos síbalesetének tízéves évfordulója határozta meg az F1-ben. Visszatekintő cikkünkben felidéztük a tíz évvel ezelőtti nap és az azt követő hetek-hónapok eseményeit, valamint összefoglaltuk, mit is tudhatunk hivatalosan a hétszeres F1-es világbajnok állapotáról.
10 years on and always in our hearts
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 29, 2023
Keep fighting Michael pic.twitter.com/eYKjjFEcif
Megszólalt Schumacher kapcsán egy másik német vb-győztes, Sebastian Vettel is, akinek hiányzik a barátnak tekintett honfitársa, s azt is felidézte, hogy utolsó beszélgetésük alkalmával épp az került szóba közöttük, hogy rövidesen édesapa lesz.
Az Aston Martin jelenlegi sportigazgatója, a már akkor is a Jordannél dolgozó Andy Stevenson pedig azt idézte fel, miként nézték kifutófiúnak az üléspróbája előtt 1991-ben a Bertrand Gachot helyét átvevő Schumachert, és miként derült ki róla néhány kör után, hogy a jövő klasszisával van dolguk – bővebben itt.
A jelen fő klasszisáról, Max Verstappenről Red Bull-os főnöke, Christian Horner beszélt: szerinte a holland nem fog 42 évesen még a Formula-1-ben versenyezni, és azt is elmondta, hogy a leginkább az nyűgözi le a háromszoros világbajnoknak, hogy szivacsként szívja magába a tudást.
Verstappen amúgy a versenyzőtársak után a csapatvezetők top 10-es pilótarangsorában is az élen végzett a Formula1.com szavazásán, mögötte viszont már találunk érdekességeket, hiszen a képzeletbeli dobogóra Fernando Alonso és Lando Norris fért még fel, míg Lewis Hamiltont csak az ötödik legjobbnák látták 2023-ban – a teljes lista ide kattintva böngészhető.
Egy másik listán Verstappen az utolsó helyen végzett, ám ezt aligha bánja, ugyanis a szezon során elszenvedett balesetek következtében keletkezett töréskárokról van szó. A legnagyobb, több mint 4 milliós összeget Logan Sargeant jegyezte fel, megelőzve Carlos Sainzt és Sergio Perezt – részletek itt.
Bár Sargeant csapattársa, Alexander Albon is meglehetősen sok anyagi kárt hozott össze, az elmúlt évek nehézségei után újra magabiztosnak érzi magát a Williams pilótája: a jól sikerült szezon mellett a csapaton belüli vezérstátuszról is beszélt a brit-thai versenyző.
Visszakanyarodva még kicsit a listákhoz: nagy szezonértékelő sorozatunkban ma az év híreit vettük sorra, így felkerült a listánkra az Andretti-sztori, a Magyar Nagydíj hosszabbítása, valamint a Ford érkezése is.
A hungaroringi rajtelsőséget nevezte meg a 2023-as F1-es szezonja csúcspontjaként Lewis Hamilton, de azt is tudja: még a végén sem volt győzelemre képes a W14-es – a Mercedes versenyzőjének nyilatkozata itt olvasható.
A Ferrarinál is észlelték, hogy átlagban jobban szerepeltek a sprintes F1-es hétvégéken: Enrico Cardile, a karosszériáért felelős részleg vezetője szerint ez mindenekelőtt a remekül működő szimulációs eszközeiknek köszönhető – bővebben itt írtunk minderről.
A Red Bull tervezőzsenije, Adrian Newey támogatja az aktív aerodinamika behozatalát az F1-be, méghozzá azért, mert ennek az utcai autóknál is lehet relevanciája.
Végezetül pedig egy igen éles kritika az F1-nek egy korábbi világbajnoktól, Alan Jonestól, aki saját bevallása szerint elvesztette az érdeklődését a száguldó cirkusz iránt: „Most a MotoGP érdekel nagyon. Imádom, óriási a versengés, az utolsó körig nem tudod, ki fogja nyerni az átkozott futamot. Színes és rendkívül profi… Elveszítettem az érdeklődésemet a Formula-1 iránt, mind nyavalyás primadonnák” – nyilatkozta az ausztrál.