DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Hírösszefoglaló

Tesztelt az F1 és a MotoGP is: a keddi hírek összefoglalója

Esteban Ocon volt a leggyorsabb Abu Dhabiban, George Russell összetörte a Mercedest, Marc Marquez Ducatira ült: ezek a nap legfontosabb hírei.

Két csúcsszéria is szezon utáni tesztet rendezett ma: az F1 Abu Dhabiban, a MotoGP pedig Valenciában maradt az utolsó 2023-as futamot követően.

Az F1-es tesztnapon végül Esteban Ocon lett a leggyorsabb, de a Ferrari is elégedett lehet a rengeteg megtett kör miatt, a Mercedes viszont nem: George Russell egy műszaki hiba miatt összetörte a W14-est, így neki idő előtt ért véget a nap. A gyakorláson Max Verstappen, Lewis Hamilton vagy Lando Norris sem vett részt, és sok fiatal kapott lehetőséget, Ocon mögött pedig a mclarenes Pato O'Ward, valamint a mercedeses Frederik Vesti fért be a top háromba. Az edzés beszámolója és végeredménye ezen a linken megtekinthető!

f1-news-2023-alpine



A MotoGP-tesztnap legnagyobb szenzációja egyértelműen az volt, hogy a Hondától érkező Marc Marquez végre felülhetett a Gresini Ducatira, és először próbálhatta ki 2024-es motorját. A debütálás egészen parádésra sikerült, hiszen a spanyol néhány bemelegítő kör után már a top háromba zárkózott az eredménylistán, majd a nap közben az élre állt, végül pedig negyedikként zárt a Ducatival. A teszt beszámolója és végeredménye itt megtekinthető!

Carlos Sainz eddigi személyi edzőjét igazolta le Max Verstappen. Rupert Manwaring Sainz 2015-ös F1-es debütálása óta a spanyollal dolgozott, de nyolc év közös munka után úgy döntött, hogy vált, és a háromszoros világbajnokhoz csatlakozik a Red Bullnál – aki eddig Bradley Scanest alkalmazta, ám utóbbi az év végén távozott ebből a szerepköréből. A dolog érdekessége az, hogy Manwaring apja, akit szintén Rupertnek hívták, annak idejét együtt dolgozott Jos Verstappennel is a pályafutása során.

Két éve elhunyt alapítójára emlékezett a Williams. Napra pontosan két évvel ezelőtt, 2021. november 28-án hunyt el 79 éves korában Sir Frank Williams, a Formula-1-es Williams istálló alapítója. A legtöbb örökranglistán a legsikeresebb csapatok közé tartozó, néhány éve tulajdonosváltáson átesett grove-i istálló a közösségi oldalán posztolt Williamsről.

williams

Nem akart válaszolni az Andretti esetleges érkezését firtató kérdésre Stefano Domenicali, az F1 vezére. Abu Dhabiban a Sky Sports kérdezte meg a témáról, hiszen az FIA hónapok óta zöld jelzést adott a formációnak, amely azóta több fontos lépést is megtett, a sportág vezetősége viszont érthetetlen módon reakció nélkül hagyta a fejleményeket. „Nem mondanék erről túl sokat. Zajlik egy folyamat ezzel kapcsolatban a kereskedelmi oldalon, és amint megvagyunk vele, megadjuk a választ. Nem érzünk nyomást ezzel kapcsolatban. Megfelelő munkát kell végeznünk, ez a feladatunk” – felelte kurtán Domenicali.

Nem kételkedik Lewis Hamilton újabb F1-es világbajnoki címében Toto Wolff. A Mercedes F1-es főnöke továbbra is a britet tartja a legjobbnak, és biztos benne, hogy újra a vb-címért fog harcolni – ha arra alkalmas autót adnak alá. Szavai ezen a linken olvashatók!

Szintén Wolff beszélt a Mercedes 2024-es autójáról, a W15-ösről, amellyel kapcsolatban azt mondta, hogy szinte teljesen újjáépítik. „Megváltoztatjuk a koncepciót. Teljesen elmozdulunk attól, ahogy a karosszériát, a súlyelosztást, a légáramlásokat felépítettük. Úgy értem, tényleg szó szerint minden alkatrészt kicserélünk, mert úgy vélem, csak így van esélyünk. gyanakkor a Mount Everestet kell megmásznunk ahhoz, hogy utolérjük a Red Bullt. Nincs kétségem afelől, hogy a McLaren ott lesz a harcban jövőre, és talán az Aston Martin és mások is” – mondta Wolff.

Elképesztően drága lesz a Red Bull és Max Verstappen nevezési díja is 2024-re. A holland pilóta 1,2 millió, míg a csapat 7,5 millió eurót fog majd befizetni a jövő évi szereplésért a 2013-ban aláírt Concorde-egyezmény alapján. Hogy miért jön ki ennyire és mennyit fizetnek a többiek, arról ebben a cikkben írtunk részletesebben!

 

Már rendelhetők évösszefoglaló könyveink

Két szolgálati közlemény a hírösszefoglalónk végére: már rendelhető a Formula webshopjából a Száguldás és cirkusz 2023 című F1-es, valamint Autósport évkönyv 2023 című egyetemes motorsportos évösszefoglaló kötetünk. A Száguldás és cirkusz előszavát a Red Bullt idén egyedüliként legyőző Carlos Sainz, köszöntőjét pedig a sportágtól hosszú évtizedek után elköszönő Franz Tost jegyzi, míg az Autósport évkönyv előszavát a kétszeres magyar ralibajnok és Európa-bajnoki második helyezést elérő Vincze Ferenc írta.

A Száguldás és cirkuszról itt, az Autósport évkönyvről pedig ezen a linken írtunk bővebben!

száguldás_1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: