DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 17. péntek
Hírösszefoglaló

Aston–Honda és Newey-t csábító Mercedes: a szerdai F1-es hírek

Összegyűjtöttük a nap legfontosabb híreit, eseményeit, nyilatkozatait, hogy ne maradjon le semmi fontosról. Íme a Formula.hu napi hírösszefoglalója.

A nap talán legfontosabb, legérdekesebb híre, hogy újabb sajtóértesülés szól a Honda és az Aston Martin összeborulásáról: a japánok állítólag nagyon vissza akarnak térni teljes mellszélességgel 2026-tól, ehhez pedig az Aston lehet a legjobb opciójuk, miután a Red Bull a saját és a Ford munkáját ötvözve gyárt erőforrást házon belül. A The Race arra is felhívta a figyelmet, hogy mostani összekötő kapocsként funkcionálhat amúgy Martin Whitmarsh személye is, aki annak idején tető alá hozta a kudarcba fulladt McLaren–Honda házasságot 2015-re a wokingiak főnökeként, s aki most az Aston Martin Performance Technologies vezérigazgatójaként tevékenykedik. Részletek itt!

GP2305_162527_67A3841_resize



Szintén érdekes információ erről a napról, hogy újra Grade1-es minősítést kapott a sanghaji pálya: az F1-es versenyrendezéshez szükséges  besorolást anno 2019 végéig kapta meg a helyszín, ám a homologizáció megadásához szükséges vizsgálatokat az FIA emberei sokáig nem tudták elvégezni a beutazási tilalom miatt. Most azonban a pályát menedzselő Juss Sports arról számolt be, hogy elvégezték a karbantartási munkálatokat, így újra megkapta a legmagasabb FIA-licenszt a sanghaji pálya.

Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója arra tett utalást, hogy a Mercedes megpróbálta elcsábítani az istálló sikerének egyik titkát, a zseniális tervező Adrian Newey-t. Marko így kommentálta a helyzetet: „Úgy fest, Wolff úr nem bízik a saját embereiben, hogy meg tudják oldani az autójuk problémáit.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egy történetet mesélt el: állítása szerint az istálló 2021-es bajnoki ünneplésekor nagyjából az egész társaság koronavírusos lett. „Hihetetlenül fontos volt a csapat számára, hogy kimozduljon és megünnepelje, kiélvezze a sikert. Pont ezt tettük azon az éjszakán, megünnepeltük a sikerünket. Természetesen a pandémia alatt ez nem volt lehetséges, ez volt az első alkalom, amikor szó szerint egybegyűlhetett mindenki, ihattunk, ünnepelhettünk együtt. És persze mindenki elkapta az átkozott Covid-19-et a buli után, így a karácsonyt el is felejthettük” – zárta a csattanóval a két évvel ezelőtti történetet Horner.

Szintén a Red Bullhoz kapcsolódik George Russell nyilatkozata, aki azt a kérdést tette fel, hogy vajon egyáltalán teljes gázon mennek-e Max Verstappenék. A Mercedes fiatal pilótája szerint akkora a bikák fölénye, hogy akár vissza is foghatják magukat. Nem jó ez a sportra nézve, de elismeri a jól végzett munkájukat. Részletek ide kattintva!

Ha már Red Bull: a csapat csoda DRS-éről olvasható egy összegzés és magyarázat a Formula+ rovatunkban, a cikk ezen a linken tekinthető meg!

SI202305060031_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Carlos Sainz továbbra is elég negatív a Ferrari kezelhetőségével kapcsolatban: egyrészt arról beszélt, hogy olyan rosszul kezelik a gumikat, hogy amiatt egyáltalán nem tudják feszegetni a határokat a versenyeken, másrészt azt is megpendítette, hogy még a Fernando Alonsóval való csatákat sem élvezi, annyira visszafogja őt ez a probléma.

Alexander Albon nem értett egyet a Williamsszel a hétvégi gumistratégiát illetően, és arról is beszélt, hogy szerinte hol tartanak most a grove-iak az erősorrendben. Nyilatkozata itt olvasható!

Lewis Hamilton kipróbálná a NASCAR-t és az IndyCart is, de egyelőre maradni fog az F1-ben, a közeljövőben nem tervez váltani – mondta el a brit pilóta.

A végére pedig egy F1-en kívüli hír: a hétvégi MotoGP-futamon visszatér a mezőnybe a még a szezon elején megsérült Marc Marquez. És ha már MotoGP: a hétvégi motorsport-program menetrendje, benne Marquezék Le Mans-i programjával elolvasható az ezt összegző cikkünkben!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: