DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sajtó: Közel az Aston–Honda megállapodás

Egyre valószínűbb, hogy a Honda a 2026-os teljes F1-es visszatérés mellett dönt – s ha ez így lesz, az ezzel gyári státuszba előlépő Aston lehet a partner.

A Honda 2021 végén távozott hivatalosan a Formula-1-ből, ám az újonnan létrehozott Red Bull Powertrains technikai partnereként tulajdonképpen mégis jelen maradtak a száguldó cirkuszban – sőt, idén már a Honda szó is visszakerült az erőforrás nevébe.

Viszont mivel a Red Bull Powertrains 2026-tól már a Ford partnere lesz, a Hondának másik istállóval kell felvennie a kapcsolatot, amennyiben az új motorszabályokkal együtt teljes értékű gyártóként szeretnének visszatérni az F1-be – márpedig erre utal az, hogy az FIA által közzétett hatelemű listán, amelyen a regisztrált márkák szerepelnek, a japánok is rajta voltak.

f1-aston-honda



Korábban felmerült opcióként a Williams és a McLaren is, ám mint arról néhány hete beszámoltunk, a friss fejlemények szerint jelenleg az Aston Martin tűnik befutónak. Ezt most megerősítette a The Race is saját értesüléseire hivatkozva: a lap úgy tudja, valóban közel lehet, hogy a két fél megállapodjon egymással.

Igaz, azt is hozzáteszik, hogy arról sincs még egyértelmű információ, hogy a Honda végleg a 2026-os teljes visszatérés mellett döntött volna, de állítólag rövidesen rábólinthat a lépésre a felsővezetésnek, amelynek állítólag szimpatikusak az elektromos komponensekre nagyobb hangsúlyt fektető új motorszabályok.

Mint arról múltkori cikkünkben írtunk és a Pitwall akkori adásában is beszéltünk, a Honda számára pillanatnyilag csak a három Mercedes-hajtáslánccal ellátott partneristálló jöhet szóba, márpedig közülük jelenleg egyértelműen az Aston Martin tűnik a legjobb választásnak. A silverstone-i gárda számára pedig ugyancsak komoly előnyökkel járhat a Honda-partnerség, hiszen ezzel gyári státuszba léphetnének elő.

A két fél egyébként dolgozott már együtt az F1-ben: az 1990-es évek végén akkor még Jordanként használt a csapat Mugen-Honda erőforrásokat, amely az istálló (mostanáig) legsikeresebb időszakát fémjelezte, hiszen 1999-ben konstruktőri bronzérmet szerzett az alakulat.

A The Race arra is felhívta a figyelmet, hogy mostani összekötő kapocsként funkcionálhat amúgy Martin Whitmarsh személye is, aki annak idején tető alá hozta a kudarcba fulladt McLaren–Honda házasságot 2015-re a wokingiak főnökeként, s aki most az Aston Martin Performance Technologies vezérigazgatójaként tevékenykedik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: