Az SF23 viselkedésére panaszkodtak a Ferrari-pilóták Miamiban: a modell új padlólemezt kapott az amerikai futamon, amelyről az első visszajelzések pozitívak voltak, de most úgy néz ki, a módosított egyensúly túlzottan korlátozza a versenyzők szabadságát a már eddig is problémás gumikezelés tekintetében. Carlos Sainz így beszélt a jelenségről:
„Jelen pillanatban nem tudom nyomni. Főleg a versenyen igaz ez: ha megnyomsz egy kört, akkor összeraksz egy jó köridőt, de a következő körön három tizeddel lassabb vagy, nagyon nehéz a gumikkal” – magyarázta az Autosportnak Sainz, hogy a probléma akkor jelentkezik, mikor az abroncskezelésre kell összpontosítani. „Emiatt nincs meg a rugalmasság, hogy nyomjuk vagy ne nyomjuk, egyszerűen egy adott tempót kell követnünk, hogy kihúzzuk a végéig. Azt hittem, Miamiban jobbak leszünk, de látjuk, hogy vár még ránk munka.”
A problémának akkor van jelentősége, ha a Ferrari stratégiát módosítana, például elévágással próbálkozna. Ez történt Miamiban is, ahol az ötödikként végző Sainz Alonso elé próbált vágni és három-négy kört meg kellett nyomnia a kemény keveréken.
„Zéró rugalmasság jellemző az autónkra abban a tekintetben, mennyire nyomhatjuk. A limit alatt kellett maradnom a verseny további részében, ha ki akartam húzni a végéig” – beszélt arról Sainz, hogy az erős közepes gumis első etap után a keményen nyújtott teljesítmény elmaradt a várakozástól. „Az elévágás működött, de utólag már látjuk, ez a mostani autó nagyon kis mértékben rugalmas, hogy elévágással vagy mögévágással próbálkozzunk. A lényeg, hogy mennyire be vagyunk határolva, ezt pedig nehéz elfogadni, jelzi, sok munka vár ránk gumikezelés és versenytempó tekintetében…”