Pierre Gasly vagy Antonio Giovinazzi: a Prema csapat két versenyzője a szezon utolsó sprintfutamán küzdöttek meg a Formula-1 utánpótlás-kategóriájának megnyeréséért: szombati győzelmének köszönhetően Gasly 12 ponttal vezetett Giovinazzi előtt, de ugyanezen okból a fordított rajtrácson csak a nyolcadik kockába állhatott fel, míg riválisa a negyedikbe. A sprintversenyen a győzelemért csak 15 pont jár: emellett a leggyorsabb körért kiosztott 2 pont is döntő szerepet játszhatott.
A pole-pozícióból induló Lynn megőrizte vezetését, Giovinazzi azonban két pozíciót is veszített: egy pillanatra közvetlenül Gasly haladt mögötte, majd Markelov ékelődött be kettőjük közé, aki rövidesen az olaszt kezdte támadni. De Jong megforgása után a pálya közepén maradt, így úgy tűnt, az első körben be kell küldeni a biztonsági autót, de végül a sárga zászló is elégségesnek bizonyult a probléma elhárítására.
A körök teltek-múltak, de számottevő változás nem történt a pontszerzők között: Markelov nem tudta megelőzni Giovinazzit, és bár Matsushita átugorta a negyedik helyért Natót, Giovinazzi sokáig képtelen volt áthámozni magát a francián – miközben Matsushita és a többiek egyre elérhetetlenebb távolságba kerültek tőle. A nyolcadik helyen álló Gasly a várakozásra játszott: nem maradt le az előtte csatázó ellenfelektől, de nem is bocsátkozott feleslegesen harcba.
A 16. körben Markelov bepróbálkozott Giovinazzinál: a hátsó egyenest követő kombinációban két autó egymás mellé került, a Prema olasza pedig kiterelte a pályáról riválisát. Ezzel le is mondtak a további kakaskodásról – a gumikkal küzdő Giovinazzi egyszer elmért egy féktávot, és levágott egy kanyart, következmények nélkül – az olasz beért a hatodik helyen, Gasly pedig feladta a nyolcadik pozíciót az utolsó körökben rohamot indító Mitch Evans nyomására. A Red Bull francia védence ennek ellenére is megnyerte a GP2 bajnoki címét, a szezon során legtöbb futamot nyerő Giovinazzi csupán másodikként végzett, ami újoncként így is remek teljesítmény.
Alex Lynn az élen különösebb megerőltetés nélkül megnyerte a sprintfutamot, amely a szombat esti főversennyel ellentétben természetes fényben zajlott. Az utolsó körben Johnny Cecotto, aki az utolsó két versenyen tért vissza a mezőnybe, Szergej Szirotkint megelőzve megkaparintotta a második helyet – az orosz így épp lemaradt a bajnokság harmadik pozíciójáról a pontot sem szerző Raffaele Marciellóval szemben. A leggyorsabb kör végül nem játszott szerepet: ez a megbüntetett és 19. helyen végző Luca Ghiottóé lett.
A 2. verseny eredménye:
1 |
A. Lynn |
DAMS |
41:36.580 |
2 |
J. Cecotto |
Rapax |
4.945 |
3 |
S. Sirotkin |
ART Grand Prix |
6.607 |
4 |
N. Matsushita |
ART Grand Prix |
8.078 |
5 |
N. Nato |
Racing Engineering |
13.375 |
6 |
A. Giovinazzi |
PREMA Racing |
16.716 |
7 |
A. Markelov |
RUSSIAN TIME |
17.807 |
8 |
M. Evans |
Pertamina Campos Racing |
22.609 |
9 |
P. Gasly |
PREMA Racing |
23.226 |
10 |
J. King |
Racing Engineering |
28.848 |
11 |
O. Rowland |
MP Motorsport |
30.312 |
12 |
N. Latifi |
DAMS |
33.447 |
13 |
R. Marciello |
RUSSIAN TIME |
37.784 |
14 |
G. Malja |
Rapax |
38.996 |
15 |
E. Bernstorff |
Arden International |
45.390 |
16 |
S. Canamasas |
Carlin |
45.936 |
17 |
L. Delétraz |
Carlin |
46.716 |
18 |
P. Armand |
Trident |
50.219 |
19 |
L. Ghiotto |
Trident |
68.896 |
20 |
N. Jeffri |
Arden International |
70.410 |
21 |
S. Gelael |
Pertamina Campos Racing |
87.122 |
D. De Jong |
MP Motorsport |
kiesett |