Ha csak fele olyan izgalmas lesz vasárnap az F1-es idényzáró, mint amilyen a GP2 mai első futama volt, akkor egészen biztosan nagyon jól fog mindenki szórakozni. Szemkápráztató csaták, ügyes előzések, eltérő taktikák és izgalmak minden mennyiségben – ezt tartogatta a GP2 idei első futama a Yas Marina Circuiten.
A pole-ból zsinórban immár negyedszerre indulhatott Vandoorne, akiről a külföldi szakértők ódákat zengnek, és állításuk szerint Nico Hülkenberg 2009-es feltűnése óta nem volt ilyen tehetséges, és ilyen stabilan jól teljesítő újonc az F1 első számú utánpótlás-kinevelő sorozataként futó GP2-ben.
Vandoorne tökéletesen lőtt ki a rajtnál, míg mögé Felipe Nasr ugrott előre egy álomrajttal az 5.-ről a 2. helyre. Mindez azért is volt érdekes, mert éppen ők ketten harcolnak egymással az év végi 2. helyért. A bajnoki cím sorsa már korábban eldőlt Jolyon Palmer javára, ám szemlátomást ő is mindent megtett a győzelemért, noha az 1. körben a 3. helyre esett vissza.
Sörensen és Binder ütközése folytán az első kör végén rögtön a pályára hajtott a biztonsági autó, ám ez nem okozott különösebb változást a verseny menetében: két kör múlva ott folytathatta a mezőny, ahol előtte abbahagyta.
A 6. körre Nasr alól teljesen elfogytak a gumik, így Palmer és Evans is elment mellette, Vandoorne pedig jócskán meglépett mindenkitől az élen. A holland csapata nagyon okosan reagált a fő rivális Nasr problémájára, és mivel tudvalevő volt, hogy a brazil a kör végén érkezni fog a bokszba, ezért Vandoorne-t is kihívták az élről, hogy biztosan előtte maradjon. A 7. kör végén Richelmi is a korai kerékcsere mellett döntött, ő a 3. helyről állt ki. Hármójuk a többiektől merően eltérő taktikája az egész versenyt hihetetlenül izgalmassá tette.
Az 1. helyet átmenetileg Palmer örökölte meg, akit végig kitartóan üldözött Evans. A 13. körben Vandoorne elkezdte utolérni a bokszkiállását még nem teljesítő lassabb versenyzőket, akiken szinte fennakadás nélkül ment át, gyönyörű manőverek egész sorát bemutatva. Nasr is követte mindvégig követte őt, igaz, kisebb fáziskéséssel, neki általában 1-2 körrel több időbe telt átjutni az áldozatokon.
A két éllovas, Palmer és Evans a 21. körben érezte elérkezettnek az időt a kerékcserére, ketten egyszerre robogtak be a bokszba. Evans csapata gyorsabban dolgozott, így a kiengedésnél majdnem összeértek, de Palmer maradt elöl. Pontosabban kettejük közül elöl, hiszen máskülönben a 2-3. helyre tértek vissza, jó 10 másodperccel Vandoorne mögé, viszont 5-6 másodperccel Nasr és Cecotto elé.
Ekkor sem tűnt még azonban lefutottnak a verseny, mivel Palmerék friss gumikon voltak, és el is kezdtek közelíteni a használtabb abroncsokon igyekvő Vandoorne-ra. 6 másodperc táján viszont megrekedt a különbség, sőt, a végén a holland még növelni is tudta előnyét, és végül magabiztosan nyert. Palmer és Evans is felállhatott a dobogóra, míg Nasr az utolsó körökben kiélezett párharcot nyert meg Cecotto ellen, így életben tartva esélyeit az év végi 2. helyre, amelynek sorsa így a holnapi második futamon fog eldőlni közte és Vandoorne között.
Az 1. futam végeredménye: | |||
1 | S. Vandoorne | ART Grand Prix | |
2 | J. Palmer | DAMS | 12.157 |
3 | M. Evans | RT RUSSIAN TIME | 19.159 |
4 | F. Nasr | Carlin | 22.205 |
5 | S. Richelmi | DAMS | 28.099 |
6 | J. Cecotto | Trident | 31.375 |
7 | S. Coletti | Racing Engineering | 34.254 |
8 | A. Pic | Campos Racing | 34.499 |
9 | R. Haryanto | Caterham Racing | 36.797 |
10 | D. De Jong | MP Motorsport | 46.613 |
11 | R. Marciello | Racing Engineering | 47.586 |
12 | S. Canamasas | Trident | 48.362 |
13 | J. Leal | Carlin | 50.140 |
14 | T. Izawa | ART Grand Prix | 54.585 |
15 | K. Sato | Campos Racing | 57.199 |
16 | N. Berthon | Venezuela GP Lazarus | 65.269 |
17 | S. Trummer | Rapax | 72.621 |
18 | J. Lancaster | Hilmer Motorsport | 79.605 |
19 | K. Giovesi | Rapax | 79.877 |
20 | C. Daly | Venezuela GP Lazarus | 85.909 |
21 | P. Gasly | Caterham Racing | 86.649 |
22 | N. Latifi | Hilmer Motorsport | 92.065 |
Kiesett: | |||
A. Markelov | RT RUSSIAN TIME | ||
A. Negrão | Arden International | ||
M. Sørensen | MP Motorsport | ||
R. Binder | Arden International |