A topcsapatok közül a Mercedes hozta a legtöbb fejlesztést a Belga Nagydíjra, Toto Wolff alakulata a többiekhez képest jobban átszabta az autót a nyári szünet előtti utolsó hétvégére.
A csillagosok átalakították a hátsó övszárnyat a jobb légellenállás érdekében, de ehhez az első szárny bizonyos elemeit, azok vonalvezetését, kialakítását is hozzáigazították, hogy az átalakuló hátsó résszel együtt meglegyen a megfelelő egyensúly a leszorítóerő terén.
Emellett a halo borításáról is eltávolítottak egy elemet, de a padlólemezhez és a diffúzorhoz is hozzányúltak: a padlólemez széleinél újabb elemeket helyeztek fel, amellyel a leszorítóerő elosztását módosították, míg a diffúzornál a felső rész kialakításán módosítottak a nagyobb leszorítóerő érdekében.
A Ferrari csak az első és a hátsó szárnyon változtatott amiatt, hogy a bonyolult pályán megfelelő legyen az egyensúly a leszorítóerő és a légellenállás terén, de mindkét szárnynál egy alacsonyabb leszorítóerős verziót mutattak be.
A fő esélyesnek várt McLaren is hozott egy alacsony leszorítóerős hátsó szárnyat, és egy ehhez illő hátsó övszárnyat, de a fékcsövek borításán is módosított, szintén a jobb légellenállás érdekében – vagyis pályaspecifikus megoldásokat hozott Andrea Stella csapata.
A nagy rivális Red Bull viszont semmilyen újítást nem mutatott be, a világbajnok a Hungaroringre hozott alkatrészeiből igyekszik kihozni a legtöbbet.
Nem fejlesztett az Aston Martin és a Williams sem, a többiek viszont hoztak ezt-azt az alsóházban is: a Haas kis leszorítóerős hátsó szárnyakkal érkezett, a Sauber ezek mellett az első szárnyon, a padlólemez szélein, valamint a visszapillantó tükrökön is módosított ugyanilyen okokból, és a VCARB is az autó hátulját dolgozta át amiatt, hogy kedvezőbb legyen a légellenállása.
Érdekes még az Alpine, amely a szokásos hátsó szárny, hátsó övszárny, új fékcsőborítások, új visszapillantó tükrös csomag mellett az első szárny bizonyos elemeit is átrajzolta, de a motorborítás is megváltozott.