A RacingNews365.com technikai elemzője, Paolo Filisetti mutatott rá egy érdekességre az F1-es topcsapatok padlólemezeivel kapcsolatban.
Mint ismert, a Monacói Nagydíjon a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari alá is beleshetettek az érdeklődők, amikor kiemelték őket a pályáról a korláton túlra, Filisetti pedig egy jelentős különbséget vélt felfedezni a Red Bull és a riválisok padlólemezei között: márpedig az autó ezen része messze a legfontosabb a szívóhatás szerint megépített technikák esetén.
Innen érkezik a leszorítóerő közel nyolcvan százaléka, ez határozza meg az autó alapvető viselkedését és teljesítményét, minden más, messziről is jól látható alkatrészt már csak a padlólemez működéséhez igazítanak hozzá, hiába beszél a nagyértelmű például az oldaldobozokról.
A legfontosabb különbség az, hogy a Red Bull padlólemezein a Venturi-csatornáknál láthatóak bizonyos megszakítások, amelyek azt a célt szolgálják, hogy a levegő azokon a pontokon jelentős nyomást generáljon. Az RB19-nél legalább két ilyen megszakító pont látható, de ezek nem a leszorítóerőt növelik, hanem az extra nyomás generálásával csökkentik a légáramlat sebességét, és ez az a működés, ami deaktiválja a delfinezés jelenségét.
A meghatározott, megtervezett pontokon beépített megszakítások miatt így ugyan direktben csökken a generálható leszorítóerő, de összességében mégis sokat nyer vele a csapat: ugyanis emiatt közelebb tehetik az autót az aszfalthoz, csökkenthetik a hasmagasságot, és akkor sem fog pattogni, delfinezni az úton az RB19.
Ez az a megoldás, ami sem a Ferrarinál, sem a Mercedesnél nem látható, még a W14-es átalakított, megújult verziójában sem. Továbbra is a Red Bull padlólemeze a legrészletesebb, az energiaitalosok irányítják legpontosabban a levegőt különböző szélesítésekkel, mélyítésekkel, de már az új Mercedes-padlólemez is elég részletes, csak éppen az említett megszakítások, pattogásgátló megoldások nem láthatók.
A Mercedes és a Ferrari is viszonylag egyenesen, akadálytalanul vezeti a levegőt, a padlólemez alapvető koncepciója, működése megegyezik, nincsenek hirtelen mélyítések, a padlólemezek szélső részei is nagyon hasonlóak, hasonlóan dolgoznak. Vannak eltérések, jól látható különbségek is, de az elgondolás alapja hasonló, míg a Red Bull teljesen máshogy közelítette meg az autója legfontosabb pontját.
Összegezve: a világbajnok istálló a pattogás kivédésével, a bizonyos pontokon generált nagyobb nyomásnak és lelassuló légáramlatoknak köszönhetően alacsonyabbra helyezheti az autóját, ezzel tudja összhangba hozni a csoda-DRS-ét és ez az egyik legfontosabb eleme a jó gumikezelésének is.