A bakui folytatásra hangolódva összegeztük már, hogy ki hol is áll a jelenlegi Formula-1-es erősorrendben (ez a cikkünk ide kattintva olvasható), de érdemes még egy kicsit beletúrni abba, hogy ténylegesen lehet-e esély a Red Bull legyőzésére. A Ferrari az egyenesekben próbált gyorsulni, az Aston Martin éppen ott lassú, de a kanyarokban nagyon jól viselkedik, a Mercedes úgy összességében keresi a leszorítóerőt, és az eddigi pályákon tulajdonképpen felváltva tudtak a második legjobb autóvá válni.
Az eltérő pályakarakterisztikák ellenére azonban a Red Bull sehol sem ingott meg, és ez lehet igazán ijesztő a többiekre nézve.
Bahreinben az RB19 nem volt gyorsabb az egyenesekben a Ferrarinál, sőt csúcssebességben minimálisan még el is maradt az olaszok autójától, viszont a gumikat legyilkoló aszfalton agyonverte a lassú kanyarokból való kigyorsításokban, és a gyors irányváltásokat igénylő, tempós kanyarokban. A Ferrari ugyan 200 km/h felett jónak tűnt, de annyira nem volt leszorítóereje a lassabb részeken, és annyira felzabálta az abroncsokat (nagyrészt persze éppen emiatt), hogy a Red Bull végül könnyed győzelmet aratott.
Dzsiddában aztán teljesen más erényei voltak az autónak. Ott a Ferrari dolgozott jól a gyors irányváltásokban, a tempós kanyarokban, a Red Bull viszont állva hagyott mindenkit az egyenesekben, 7-8 km/h-val volt gyorsabb mindenkinél az RB19.
Majd Ausztráliában ugyan a lassú kanyarokban kikaptak Verstappenék a Mercedesektől, de cserébe megint olyan toptempóra voltak képesek, hogy azt nem lehetett máshol ellensúlyozni.
Voltak tehát már periódusok, amikor a lassú kanyarokban, volt hogy a gyors kanyarokban és volt, hogy az egyenesekben nőttek a többiek fölé Verstappenék, ami azt jelenti, hogy nem egy dologban erős ez az autó, nem egyfajta pályán gyorsabb a többieknél, hanem mindenhol képes az lenni, és ezt a beállítások határozzák meg. A Red Bull úgy optimalizálja az autót, hogy az a hétvége során a lehető leghatékonyabb legyen, ha a gumikezelés a lényeg, akkor azt erősíti, ha az egyenesbeli tempó, akkor azt, ha a lassú részeken kell jónak lenni, akkor azt.
Ezzel szemben a többiek egyelőre csak bizonyos helyzetekben tűntek versenyképesnek: a Ferrari leginkább a gyors részeken, az Aston Fernando Alonsóval az extra rövid féktávokon, a Mercedes is inkább a lassú kanyarokban. Mindegyikük panaszkodhatott már erre vagy arra a körülményre, pályafüggő jellegzetességre (túl gumigyilkos aszfalt, túl sok egyenes, stb.), de a Red Bullt egyik ilyen körülmény sem tudta kibillenteni. Tavaly nem ez volt a helyzet, a Ferrari a kanyargósabb pályákon, illetve a lassabb kanyarokból való kigyorsításokon mindig előnyben volt, a hosszabb egyenesekben kapott ki. Egy gyengeség itt, egy gyengeség ott, persze a Ferrarinál volt még más is, ezért lett végül sima a bajnokság, de mégis, az egyik autó itt, a másik ott volt gyorsabb.
Összegezzve: lehet olyan pálya, ami fekszik a Ferrarinak, a Mercedesnek vagy éppen az Aston Martinnak. A mezőny problémája az, hogy egyelőre olyat nem látni, ami nem fekszik a Red Bullnak.