Ahogyan arról már pár napja beszámoltunk, erősen benne volt a pakliban, hogy a Mercedes bejelenti a távozását a sorozatból. Az érdekesség ebben, hogy a németek mindössze két év után döntöttek így, főként most, hiszen néhány napja a csapatok értékelésében, valamint Nyck de Vries révén az egyéni pontversenyben is ők bizonyultak a legjobbnak.
Nem a Mercedes az első német autómárka, amelyik így döntött, hiszen korábban az Audi és a BMW is megerősítette, hogy gyártói minőségükben már nem vesznek részt tovább a Formula-E bajnokságban. Bár a távozás véglegesnek tűnhet, némi kis kaput azért hagytak maguknak, hiszen a csapat aláírt egy előszerződést, hogy elkezdje a fejlesztéseket a Gen3 szabályok szerint, ennek lehetőségét pedig továbbra sem vetették el, így van valamennyi esély arra, hogy az új korszakban visszatérhetnek a pályákra.
A Formula-E alapítója és elnöke, Alejandro Agag igyekezett megköszönni a Mercedes részvételét.
„Köszönjük a Mercedesnek a támogatást, amelyet az ABB FIA Formula E világbajnoksághoz való csatlakozásuk óta nyújtottak. Az autógyártók folyamatosan szembesülnek az Európai Unió és az Egyesült Királyság szabályozásaival, a teljesen elektromos jövőre való átállással, ami megerősíti a Formula E jövőképét”─ idézte Agag szavait a széria hivatalos oldala.
„A FE, a világ első és egyetlen karbonsemleges bajnoksága, mely páratlan technológiai és marketing platformot biztosít, valamint az elektromos mobilitás jövőjét mutatja be a világ ikonikus városközpontjaiban. Alig várjuk, hogy fejleszthessük a bajnokságot partnereinkkel, csapatainkkal és gyártóinkkal, akik osztoznak az elektromos jövő iránti elkötelezettségünkben”
A kiszállással kapcsolatban Toto Wolff is megszólalt, aki úgy véli rövid idő alatt is fantasztikus dolgokat értek el együtt.
„Nyitottan léptünk be a Formula E-be a sorozat és a motorsport innovatív megközelítése kapcsán. Rengeteg kemény munkával építettük fel a csapatot, és tettük versenyképessé, valamint láthattuk, ahogyan egy hihetetlenül tehetséges nőkből és férfiakból álló csoport a legmagasabb szinten képes teljesíteni. Büszkék lehetünk az eredményeinkre, különösen a múlt hétvégén Berlinben megnyert kettős világbajnoki címünkre, amely történelmi mérföldkőnek számít a Mercedes-Benz hosszú történelmében. Mindent megteszünk azért, hogy stílusosan fejezzük be ezt a kalandunkat” ─ idézte Wolffot a Motorsport.
A jövőre nézve jelenleg hat olyan gyártó maradt, akik teljesen elkötelezték magukat a folytatás mellett a Gen3-as korszakra is. Ezek a Porsche, a Mahindra, a NIO, a Jaguar, a Nissan és a DS Automobiles, de várhatóan az Andretti Autosport és az Envision Virgin Racing sem a kiszállás mellett fog dönteni a jövőben.