DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Formula-E

Di Grassié az első berlini futam, 14 esélyes maradt

Az Audi brazilja a támadó móddal remekül taktikázva nyerte meg a Formula-E németországi fináléjának első felvonását Mortara és Evans előtt. Az utolsó versenynek 14-en vághatnak neki vb-eséllyel.

Szombat kora délután rajtolt el a Formula-E első világbajnoki szezonjának utolsó előtti futama, amelynek a berlini Tempelhof repülőtér adott otthont. Az időmérőn a DS Techeetah sajátította ki az első sort, s a Jean-Eric Vergne, Antonio Felix da Costa duó a start után is megőrizték az első két pozíciót, míg mögöttük Lucas di Grassi, Edoardo Mortara és Norman Nato sorakozott.

Az élmezőny viszonylag nyugodtan körözött a futam elején, hátrébb viszont komoly adok-kapok ment: ennek Pascal Wehrlein esett áldozatul, aki Oliver Rowlanddel ért össze, majd esett hátra ennek köszönhetően. A világbajnoki tabella szempontjából ennél is fontosabb volt, hogy az összetettben a verseny előtt harmadik helyen álló Sam Bird kénytelen volt kiállni – a célegyenesben leálló Jaguar miatt ráadásul a safety cart is a pályára küldték.

digrassi-fe-berlin-futam1-dppi



Az újraindítást követően, a táv felénél változott az élen a sorrend: Da Costa előzte meg saját csapattársát, Vergne-t, s ezzel átvette a vezetést a címvédő. A kétszeres bajnokot ráadásul nem sokkal később a két audis, Di Grassi és a támadó móddal – amelyet ezen a futamon csak egyszer kellett/lehetett aktiválni, ám akkor nyolc percig – érkező René Rast is megelőzte, sőt Mitch Evans is lenyomta. Az Audik aztán lendületből Da Costát is elkapták, így Di Grassi ragadta magához az első pozíciót, Rasttal a sarkában.

Szűk húsz perccel a vége előtt Di Grassi is felvette a támadó módot, így a Rastot idő közben megelőző Mortara és Nato került az élre, azaz ekkor a Venturi Racing pilótái haladtak az első két pozícióban. Mindez azonban ideiglenesnek bizonyult, a brazil a támadó móddal visszavette tőlük a helyezéseket, így újra a korábbi bajnok állt az élen.

Di Grassi és Mortara a hajrában leszakította magáról az üldözőket, közöttük viszont már nem változott a felállás, így a brazil nyerte meg az első berlini futamot. A dobogóra a nagyot hajrázó Mitch Evans állhatott még fel a Jaguarral, megelőzve Natót és Jake Dennist. A DS Techeetah versenyzői csak hatodik és hetedik helyekre tudták váltani az első soros indulást, míg a pontszerzők közé Maximilian Günther, Rast és André Lotterer fért még be. A bajnokságot vezető Nyck de Vries mindössze 22. lett, de így is megőrizte az első helyét az összetettben – viszont még mindig nem kevesebb, mint 14 pilótának maradt esélye a vb-cím megszerzésére a vasárnapi zárás előtt!

Az első berlini futam végeredménye:

1. Lucas di Grassi Audi  
2. Edoardo Mortara Venturi 0.141
3. Mitch Evans Jaguar 5.499
4. Norman Nato Venturi 5.589
5. Jake Dennis BMW 5.830
6. Jean-Éric Vergne DS Techeetah 6.411
7. A.F.da Costa DS Techeetah 6.777
8. Max Guenther BMW 7.562
9. René Rast Audi 7.798
10. André Lotterer Porsche 14.124
11. Sébastien Buemi Nissan 15.546
12. S.Vandoorne Mercedes 16.214
13. Oliver Rowland Nissan 16.814
14. Nick Cassidy Virgin 16.917
15. Robin Frijns Virgin 21.278
16. Joel Eriksson Penske/Dragon 23.666
17. Alexander Sims Mahindra 29.019
18. S.Sette Câmara Penske/Dragon 30.962
19. Oliver Turvey NIO 33.199
20. Alex Lynn Mahindra 33.438
21. Pascal Wehrlein Porsche 33.781
22. Nyck de Vries Mercedes 1 kör
Nem értékelték:    
  Tom Blomqvist NIO  
  Sam Bird Jaguar  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: