Nem sokáig tartott ki a Carlin első sora az Abu Dhabi versenyhétvége első Formula-2-es futamán: Jehan Daruvala megőrizte a vezetést, de Dan Ticktum rossz rajtjával a negyedik helyre csúszott vissza. Felipe Drugovich jött fel másodiknak – és célegyenesben már az indiait támadta –, Liam Lawson pedig a harmadik helyre.
A bajnokságot 55,5 ponttal vezető Oscar Piastrinak már ezen a versenyen nagy esélye volt rá, hogy bebiztosítsa a bajnoki címet, azonban a fordított rajtrács értelmében az időmérő megnyerése után 10. pozícióból kellett rajtolnia. Az első kör végén már hatodikként haladt, egy hellyel a csapattárs, Robert Svarmcan mögött, akire a bajnokság második helyezettjeként figyelnie kellett.
A 6. körben az orosz átvette a dobogós helyet, előrébb pedig Drugovich helyezte nyomás alá Daruvalát. A 12. körben jött az első komoly próbálkozás: a brazil DRS segítségével a 9-es kanyarban támadási pozícióba került. A két autó kanyarokon keresztül haladt egymás mellett, de végül az indiai megőrizte helyezését. A csatározásnak köszönhetően azonban megérkezett rájuk Svarcman és Piastri, parázs finálét ígérve a 23 körös futamra.
A két Prema végül nem az éllovasokat támadta, hanem egymást: három körrel a vége előtt Piastri bevetődött Svarcman mellé a 6-os kanyarban, és bár az orosz visszatámadt, az ausztrál megszilárdította a dobogót.
A féltávnál történt összecsapás után Daruvala megszilárdította a vezető pozíciót, és harmadik F2-es győzelmét szerezte Drugovich előtt, aki Monacóban állt utoljára dobogón. Piastri harmadik helyezése bajnoki címet jelentett az ausztrál számára, negyedikként futott be Svarcman. Lawson ötödik, a második rajtkockából startoló Ticktum végül hatodik lett. A dzsiddai rajtbaleset után hetedik pozícióval tért vissza Theo Pourchaire, az utolsó pontot pedig Guanyu Zhou szerezte: a kínai sokáig Piastri fő riválisa volt a bajnoki címért, de úgy néz ki, végül be kell érnie a bajnokság harmadik pozíciójával.
Oscar Piastri első szezonjában nyerte meg a Formula-2-es értékelést: 22 verseny alatt öt győzelmet (ebből hármat főversenyen) és további négy dobogót szerzett, időmérős teljesítménye nyolcból öt elsőséggel pedig még meggyőzőbb. Az ausztrál három egymást követő évben szerzett bajnoki címeket: 2020-ban a Formula-3-at, 2019-ben a Formula Renault Eurocupot nyerte meg. Tehetségét jelzi, hogy rajta kívül mely két versenyzőnek sikerült újoncként F3/GP3-at és F2-t nyernie: Charles Leclerc-nek és George Russellnek. Az elődökkel ellentétben azonban nem jut Formula-1-es üléshez a következő szezonban, a 2022-es évet az Alpine tartalékpilótájaként fogja tölteni.
Az 1. futam eredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Jehan Daruvala | Carlin | |
2 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 2.0 |
3 | Oscar Piastri | Prema Racing | 2.9 |
4 | Robret Svarcman | Prema Racing | 3.5 |
5 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | 11.2 |
6 | Dan Ticktum | Carlin | 12.9 |
7 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 14.1 |
8 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 15.5 |
9 | Ralph Boschung | Campos Racing | 17.0 |
10 | Marcus Armstrong | DAMS | 17.5 |
11 | Jack Doohan | MP Motorsport | 18.5 |
12 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | 19.2 |
13 | Bent Viscaal | Trident | 22.2 |
14 | Roy Nissany | DAMS | 29.9 |
15 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 32.0 |
16 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 32.6 |
17 | Clément Novalak | MP Motorsport | 37.0 |
18 | Alessio Deledda | HWA Racelab | 48.9 |
19 | Marino Sato | Trident | 54.3 |
20 | Olli Caldwell | Campos Racing | 1:43.5 |
Jake Hughes | HWA Racelab | kiesett | |
RichardVerschoor | Charouz Racing System | kiesett |