Az FIA által hitelesített ázsiai F3-as téli bajnokság első női versenyzője úgy érkezett a sorozat utolsó hétvégéjére, hogy a további tapasztalatok megszerzése mellett folytassa ígéretes menetelését a sorozatban, ebbe azonban a sorsnak is volt némi beleszólása.
A hétvége első futamán BlackArts Racing pilótája a 15. helyről indulva jól kapta el a rajtot, az első kör közepén már a 12. pozícióban autózott, amikor csapattársa, a 11. helyen álló Joey Alders figyelmetlenségből lezárta az ívet a hatodik kanyarban és Vivien bal első szárnyát eltalálva megforgatta a magyar versenyző autóját. A mezőny egyik pilótájának, a fiatal hölgy mögött érkező Tairoku Yamaguchi-nak esélye sem volt reagálni és fékezés nélkül szinte telibe találta Keszthelyit a pálya azon szakaszán, ahol a versenyzők átlagosan 200 km/h-s tempóval haladnak.
A balesetet szerencsére mindkét pilóta épségben megúszta, az autókról azonban ez már nem volt elmondható. A magyar versenyző járművét kritikus állapotban szállította a tréler a boxutcába, ahol a csapatának is igencsak fel lett adva a lecke. A szerelőknek mindössze két óra leforgása alatt kellett újjáépítenie az autót, melyet végül csodával határos módon sikerrel abszolváltak.
„Az első versenyen bekövetkezett ütközés része az autósportnak, bármikor megtörténhet egy versenybaleset, aminek kimenetele nem befolyásolható. Valószínűleg Joey nem látta, hogy ilyen közel vagyok mellette, különben nem vette volna olyannyira szűkre a kanyart, hogy nem hagy helyet. A becsapódás után csak arra tudtam gondolni, hogy a másik szenvedő fél jól van-e, de hála az égnek mindketten karcolások nélkül tértünk vissza a boxutcába. A következő verseny előtt még kétséges volt, hogy egyáltalán rajthoz tudok-e állni, de a csapat végül emberfeletti teljesítménnyel újjáépítette az autót. Rendkívüli munka volt, minden tiszteletem az övék" – nyilatkozta Keszthelyi Vivien az első futam után.
A második versenyre ugyan az előírások szerint elkészült az autó, a BlackArts Racing azonban csak tesztelni küldte ki a magyar pilótát a pályára. Az ázsiai csapat joggal volt óvatos, Viviennek az első kört követően ki kellett állnia egy kis finomhangolásra, de végül visszamehetett ellenőrizni a létfontosságú funkciók működését.
A bajnokság utolsó futamán a magyar pilóta újult erővel állhatott rajthoz, és magabiztos vezetést bemutatva a 14. pozícióból a pontszerző 10. helyre küzdötte fel magát. Kívülről nézve már ez is hatalmas teljesítmény, de mint később kiderült, az ifjú versenyző technikai gondok nélkül akár még előrébb is végezhetett volna.
„A rajtot követően már a 11. helyen álltam, de ahogy azóta kiderült, egy elektromos csatlakozó hibája miatt gyakorlatilag a második kört követően már nem tudtam használni a negyedik sebességi fokozatot, ami megnehezítette a dolgomat. Nagyon boldog vagyok, hogy így is sikerült végigcsinálni a versenyt, és pontszerző helyen célba érni. Úgy gondolom, hogy ez méltó lezárása volt egy rendkívül nehéz hétvégének" – értékelt a háromszoros túraautó-bajnok a futam után.
Vivien élete első nemzetközi Forma-3-as sorozatában összesen 13 pontot gyűjtött, amivel a 13. helyen végzett. A debreceni születésű versenyzőnő az utolsó versenyt követően pozitívan értékelt és jelezte, csakúgy mint eddig, továbbra is a következő előtte álló kihívásra koncentrál:
„Azért indultam az F3 Asian Championship Winter Series-ben, mert tapasztalatot akartam szerezni egy számomra teljesen új kategóriában. Túraautóról formaautóra váltani nem volt egyszerű, de szerencsére minden szakmai segítséget megkaptam a fejlődéshez. Büszke vagyok rá, hogy a keleti kontinensen a világ első női pilótájaként képviselhettem Magyarországot a nemzetközi Formula 3-ban, a megszerzett pontok pedig külön örömöt jelentettek számomra. Nincs azonban idő megpihenni, mert március végén már kezdődik a W Series válogatójának utolsó fordulója, ahol szeretnék bekerülni a legjobb 18-ba.
Keszthelyi Vivien az új, csak női versenyzők számára induló W Series-ben már – a világ minden tájáról érkező több mint 100 jelentkező közül - a Top 28 közé jutott, legközelebb pedig Spanyolországban bizonyíthat, ahol a végső mezőnyről, a világ legjobb 18 női pilótájáról születik majd döntés.