Nagyjából a verseny feléig kellett várni arra, hogy az előzetesen beharangozott égi áldás megérkezzen, az orosz hétvége sprintfutama azonban addig sem alakult eseménytelenül. Az élről startoló Nirei Fukuzumi megőrizte a vezetést a piros lámpák kialvása után, a mellőle induló Alessio Lorandi azonban hátraesett, az ötös kanyarban összekoccant Nicolas Latifivel, mindkettejük délelőttjét rövidre zárva.
A mezőny a biztonsági autó fogta össze, s miután a mezőny megkapta a zöld zászlót, a Fukuzumi mögött haladó George Russell nem teketóriázott sokat: a DRS segítségével utat talált a japán mellett, és átvette a vezetést. A kilencedik körre Sergio Sette Camara és Alexander Albon is megelőzte a pole-ból induló pilótát, kialakítva a dobogósok sorrendjét, az izgalmak azonban ezután kezdődtek igazán.
Persze Lando Norris szívesen kimaradt volna belőle: a brit pilótát stop&go-büntetésre ítélte a versenybíróság, mert szabálytalanul foglalta el helyét a mezőnyben a felvezető kör alatt – a jövőre már F1-ben versenyző brit szombati kiesése után búcsút is inthetett bajnoki álmainak, hiszen ismét pont nélkül maradt.
A kamerák lencséjén már addig is látszott néhány esőcsepp, Niko Kari kicsúszása és Jack Aitken megpördülése pedig egyértelművé tette, hogy a slick abroncsok nem bizonyulnak elégnek a folytatásra. A brit lefulladása miatt rövid időre virtuális biztonsági autó lépett életbe, majd a pilóták sorban érkeztek meg csapataikhoz esőgumikra váltani.
A két Charouz-pilóta, Antonio Fuoco és Louis Deletraz kint maradt, arra számítva, hogy hamar felszárad a pálya, ám elszámították magukat, így az élmezőny gyorsan utol is érte a duót.
Russell győzelmével leszakította Norrist a tabella élén, a harmadik helyen záró Albonnak azonban még van hajszálnyi esélye a bajnoki címre: a thai pilótának 37 pontot kell ledolgoznia a novemberi zárófordulón, Abu Dhabiban.
Az F2 szocsi sprintfutamának végeredménye:
1 | G. Russell | ART Grand Prix | 21 | 44:46.259 | 164.314 | 1:50.501 | ||
2 | S. Sette Câmara | Carlin | 21 | 44:53.697 | 7.438 | 7.438 | 163.861 | 1:52.274 |
3 | A. Albon | DAMS | 21 | 44:54.475 | 8.216 | 0.778 | 163.813 | 1:52.221 |
4 | N. de Vries | PERTAMINA PREMA Theodore Racing | 21 | 45:05.391 | 19.132 | 10.916 | 163.152 | 1:52.237 |
5 | A. Markelov | RUSSIAN TIME | 21 | 45:08.517 | 22.258 | 3.126 | 162.964 | 1:52.333 |
6 | R. Merhi | Campos Vexatec Racing | 21 | 45:14.037 | 27.778 | 5.520 | 162.633 | 1:52.561 |
7 | N. Fukuzumi | BWT Arden | 21 | 45:17.111 | 30.852 | 3.074 | 162.449 | 1:52.237 |
8 | D. Boccolacci | MP Motorsport | 21 | 45:21.449 | 35.190 | 4.338 | 162.190 | 1:53.002 |
9 | A. Fuoco | Charouz Racing System | 21 | 45:26.240 | 39.981 | 4.791 | 161.905 | 1:52.341 |
10 | M. Günther | BWT Arden | 21 | 45:33.335 | 47.076 | 7.095 | 161.484 | 1:53.781 |
11 | T. Makino | RUSSIAN TIME | 21 | 45:36.967 | 50.708 | 3.632 | 161.270 | 1:52.423 |
12 | S. Gelael | PERTAMINA PREMA Theodore Racing | 21 | 45:39.369 | 53.110 | 2.402 | 161.129 | 1:53.012 |
13 | L. Delétraz | Charouz Racing System | 21 | 45:39.663 | 53.404 | 0.294 | 161.111 | 1:52.444 |
14 | L. Ghiotto | Campos Vexatec Racing | 21 | 45:39.812 | 53.553 | 0.149 | 161.103 | 1:52.388 |
15 | A. Maini | Trident | 21 | 46:28.261 | 102.002 | 48.449 | 158.303 | 1:53.743 |
L. Norris | Carlin | 16 | 34:42.505 | DNF | 161.405 | 1:52.189 | ||
J. Aitken | ART Grand Prix | 11 | 22:47.859 | DNF | 168.777 | 1:52.782 | ||
N. Kari | MP Motorsport | 10 | 20:48.183 | DNF | 168.093 | 1:53.398 | ||
N. Latifi | DAMS | 0 | DNF | |||||
A. Lorandi | Trident | 0 | DNF |