Egy a többiekétől eltérő stratégiai húzás döntötte el a győzelmet a 40. Formula-1-es Magyar Nagydíjon: az egyetlen kiállást teljesítő Lando Norris nyert a Hungaroringen. A hajrában ugyan utolérte őt a kétszer kiálló csapattárs, Oscar Piastri, de csak két necces-elfékezés kísérletre futotta az ausztráltól, akinek így be kellett érnie a második hellyel – az előnye pedig kilenc pontra olvadt a McLaren 200. győzelmét szerző brittel szemben.

A pole-ból induló és sokáig vezető Charles Leclerc tempója teljesen elfogyott az utolsó etapra: a McLarenek mellett George Russell is megelőzte őt, így a Mercedes britje állhatott fel a dobogó alsó fokára, míg a Ferrari monacóiját szabálytalan védekezésért még meg is büntették – igaz, így is maradt negyedik.
Az élboly mögött Fernando Alonso jött be ötödiknek, ráadásul az Aston Martin roppant erős kettős pontszerzést könyvelhetett el, hiszen Lance Stroll pedig hetedik lett. Kettejük közé Gabriel Bortoleto ékelődött be az újabb bravúrt elérő Sauberrel, míg Max Verstappen csak kilencedik lett: Liam Lawson is a címvédő előtt futott be. A pontszerzők sorát Andrea Kimi Antonelli tette teljessé.
Így zajlott a futam
A szombati meglepetés után Charles Leclerc indulhatott a pole-ból a Hungaroringen, és meg is őrizte a vezetést Oscar Piastrival szemben, Lando Norris azonban rosszul helyezkedett, így őt George Russell és Fernando Alonso is átugrotta – igaz, a spanyolt hamar visszaelőzte. Gabriel Bortoleto Lance Strollt megelőzve feljött hatodiknak, és bár vizsgálták rajtnál való bemozdulás miatt, megúszta szankció nélkül – ellentétben öt másodperces büntetést kapó csapattársával, Nico Hülkenberggel.
Leclerc hamar közel három másodpercre ellógott Piastritól, ezt a különbséget pedig tartotta is a monacói, míg Russell ugyancsak maga mögött tudta tartani Norrist. A 18-19. kör környékén aztán megindultak a kerékcserék az élbolyban: Piastri nyitotta a sort, de a következő körben Leclerc reagált rá, így a ferraris maradt az ausztrál előtt.
Russell is jött vele együtt – aki aztán nekikoccant később a más taktikán lévő Alonsónak, de megúszták sérülés nélkül –, Norris azonban a pályán maradt, elnyújtotta az első etapját, egykiállásos stratégiára váltott, így ekkor ő vezetett. A McLaren-pilóta a 31. körben állt ki, ekkor állt vissza az eredeti Leclerc, Piastri, Russell, Norris sorrend.

Hátrébb Max Verstappennek nem volt sima versenye: a start után feljött hetediknek, de Bortoleto mögé beragadt, ahonnan hamar kihozták kerékcserére. A friss abroncsokon viszont sokat kellett előzgetnie, többek között a top 10-en kívül a kemény gumikon autózó Lewis Hamiltont is – aki a manővernél le is szaladt a bukótérbe a 4-es kanyarban, így ezt a megmozdulást vizsgálni is fogják majd a felügyelők.
Az élen a 40. kör környékén indult a bokszkiállások második sora: a McLaren beugratta a Ferrarit azzal, hogy a rádión hívta Piastrit, erre Leclerc érkezett, riválisa azonban nem. Néhány körrel később azonban előbb Russell, majd Piastri is megejtette a maga második szervizelését, így pedig az egykiállásos stratégián lévő Norris került újra az élre, hét másodperccel vezetett Leclerc előtt.
A Ferrari tempója azonban nagyon visszaesett a harmadik etapra – a monacói pilóta ki is fakadt a rádión, vezethetetlennek nevezve az autót –, Piastri hamar felzárkózott rá, és az 51. körben meg is előzte Leclerc-t, így feljött a második helyre. Ekkor bő nyolc másodperc volt a lemaradása Norrisszal szemben, amelyet a frissebb gumikon fokozatosan elkezdett ledolgozni.
Leclerc viszont annyira visszalassult, hogy még Russell is utolérte őt, a 63. kör elején pedig a Mercedes-pilóta támadásba is lendült, és megelőzte, átvéve tőle a dobogó alsó fokát – de necces volt a manőver, Leclerc még az utolsó pillanatban kezdett el védekezni a féktávon, amit brit ellenfele szóvá is tett a rádión.

Piastri pedig az utolsó öt körre érte utol Norrist, de csak két necces-elfékezős kísérletet tudott bemutatni ellene. Így a sorrend nem változott: Lando Norris nyerte a Magyar Nagydíjat, a McLaren 200. győzelmét jegyezve, s ezzel 9 pontra csökkentve kettejük között a távolságot a vb-tabellán. Russell tette teljessé a dobogót, Leclerc-t pedig ugyan büntették is a védekezéséért, de így maradt negyedik.
Az élboly mögött Fernando Alonso jött be ötödiknek, ráadásul az Aston Martin roppant erős kettős pontszerzést könyvelhetett el, hiszen Lance Stroll pedig hetedik lett. Kettejük közé Gabriel Bortoleto ékelődött be az újabb bravúrt elérő Sauberrel, míg Max Verstappen csak kilencedik lett: Liam Lawson is a címvédő előtt futott be. A pontszerzők sorát Andrea Kimi Antonelli tette teljessé.
A futam végeredménye:
| 1. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | |
| 2. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 0.698 |
| 3. | George Russell | Mercedes | 21.916 |
| 4. | Charles Leclerc | Ferrari | 42.560 |
| 5. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 59.040 |
| 6. | Gabriel Bortoleto | Sauber/Ferrari | 1'06.169 |
| 7. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'08.174 |
| 8. | Liam Lawson | Racing Bulls/Honda RBPT | 1'09.451 |
| 9. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1'12.645 |
| 10. | Kimi Antonelli | Mercedes | 1 kör |
| 11. | Isack Hadjar | Racing Bulls/Honda RBPT | 1 kör |
| 12. | Lewis Hamilton | Ferrari | 1 kör |
| 13. | Nico Hülkenberg | Sauber/Ferrari | 1 kör |
| 14. | Carlos Sainz | Williams/Mercedes | 1 kör |
| 15. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1 kör |
| 16. | Esteban Ocon | Haas/Ferrari | 1 kör |
| 17. | Yuki Tsunoda | Red Bull/Honda RBPT | 1 kör |
| 18. | Franco Colapinto | Alpine/Renault | 1 kör |
| 19. | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1 kör |
| Oliver Bearman | Haas/Ferrari | Kiesett |