DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Piastri: Nem csináltam semmit másként vagy rosszul

Sem a saját korábbi újraindítása, sem Russell kanadai esete fényében nem érti az F1-es vb-éllovas, miért érdemelt büntetést a fékezése a Brit Nagydíjon.

Oscar Piastri úgy érzi, bőven a szabályok adta kereteken belül fékezett, amikor kiállt a biztonsági autó a Formula-1-es Brit Nagydíj után, ezért nem érti, miért érdemelt tíz másodperces büntetést a megmozdulása.

A versenyt addig vezető ausztrál a safety car lámpáinak kialvása után fékezett nagyot az esős pályán, ami miatt Max Verstappen egy pillanatra elé is került. A felügyelők indoklása szerint hirtelen és kiszámíthatatlanul fékezett, jelentős fékerővel és lassulással, ezért járt a tíz másodperces büntetés és a két büntetőpont a McLaren-pilótának.

Piastri a leintést követően a pályán készült interjúk során nem akart sokat beszélni a győzelmébe kerülő esetről, később a Sky Sports F1 kamerái előtt így nyilatkozott:

f1-piastri-mclaren-silverstone-2



„Ugyanazt csináltam, amit az első újraindításnál. Úgy fest, az egyik büntetést érdemelt, a másik nem. Még mindig meglep, nem igazán értem. Vissza kell néznem. Tényleg nem gondolom, hogy bármit másképp vagy rosszul csináltam volna.”

Természetesen a dobogósoknak tartott FIA-sajtótájékoztatón sem kerülhette ki a történtekre vonatkozó kérdéseket az összetettben a silverstone-i győztes csapattársa, Lando Norris előtt nyolcpontos előnnyel rendelkező pilóta

„Ráléptem a fékre. Amint ezt tettem, a safety car lámpái kialudtak, ami szintén rendkívül későn történt. Aztán nyilván nem gyorsítottam, mivel onnantól én kontrollálhatom a tempót. És igen, látjátok az eredményt… Nem csináltam semmit másként az első újraindításomhoz képest. Nem mentem lassabban, nem csináltam semmit másképp. Szóval kár érte.”

 

Miért volt más, mint Russell kanadai megmozdulása?

Piastri esete kapcsán természetesen sokan elővették az alig néhány héttel ezelőtt az F1-es Kanadai Nagydíjon történteket, ahol George Russellt vizsgálták hasonló okokból a Red Bull óvását követően. Ott a Mercedes pilótáját felmentették, így Piastrit meg is kérdezték, hogy nem gondolja-e következetlennek az ítéleteket:

„Nem tudom, mennyire volt más. Csak arról tudok beszélni, amit csináltam, amiről úgy éreztem, bőven a szabályokon belül volt, és már egyszer megcsináltam ezen a futamon. Szóval nem igazán értem. Vissza kell néznem.”

f1-piastri-verstappen-silverstone-2

Fontos különbség amúgy a két eset között, hogy Russell még a biztonsági autós fázis során, a safety car mögött fékezett, és kisebb volt a fékerő és a lassulás mértéke is, valamint Montrealban nem volt szó esőről és rossz tapadásról és látási körülményekről.

Amikor felvetették neki, hogy a stewardok indoklása szerint Verstappennek elkerülő manővert kellett végrehajtania a fékezése miatt, Piastri így reflektált: „Nem hiszem, hogy el kellett kerülnie engem. Szerintem elsőre sikerült neki. Visszatekintve Kanadába, szerintem ott jobban kerülnie kellett, mint ma. Úgyhogy igen, kicsit össze vagyok zavarodva, hogy ennyit mondjak csak.”

Arra a kérdésre, hogy el fog-e beszélgetni a felügyelőkkel, így válaszolt a vb-éllovas: „Nem tudom, nem hiszem,, hogy van értelme jelenleg ezt tenni. Nem vagyok benne biztos, hogy túl konstruktív lenne, nem tudom. De nem igazán érdekel pillanatnyilag.”

Piastri azt is elismerte, hogy mint az látszott is rajta, fájtak neki a történtek, de nem tudta megmondani, mikorra teszi túl magát rajta: „Nem tudom. Nyilván fáj ebben a pillanatban. Másfajta fájdalom ez ugyanakkor, mert tudom, hogy sokkal többet érdemeltem ma, mint ami jutott. Úgy éreztem, igazán erős versenyt futottam. Végső soron amikor nem olyan eredményt érsz el, amit érdemelnél, az fáj, főleg amikor nem te tudod irányítani azt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: