Piastri tíz másodperces időbüntetése döntően befolyásolta az F1-es Brit Nagydíj végeredményét – és a McLaren bajnoki címért vívott háziversenyét is. A fiatal ausztrál a safety car-os újraindítás előtt való befékezésért kapta a szankciót, amit a csapat nem hagyott szó nélkül: Zak Brown és Andrea Stella egyaránt úgy véli, a safety car-os újraindítás túl kései, a büntetés pedig indokolatlanul szigorú volt.
Zak Brown, a csapat vezérigazgatója a Sky Sportsnak így nyilatkozott: „Úgy tűnt, mintha a biztonsági autót egy kicsit későn hívták volna be. Az élen álló pilóta kontrollálja az újraindítást… Szerintem Max gyorsított, Oscar fékezett, és ez így rosszabbnak tűnt, mint amilyen valójában volt. A telemetria nem azt mutatta, amit a tévében láttunk. De ez van.”

Brown szerint az ilyen helyzetek mindig tartalmaznak némi szubjektivitást: „A fékerő 130-140 PSI, amikor próbálnak hőmérsékletet vinni a gumikba. Nedves volt, későn hívták be a biztonsági autót…–Ez egy szoros eset volt.”
Andrea Stella csapatfőnök sem rejtette véka alá a véleményét: „Természetesen jeleztük a versenyirányításnak a véleményünket, különösen azt, hogy szerintünk a biztonsági autót viszonylag későn hívták be. Ez nem hagyott elég mozgásteret az élen álló pilótának az újraindítás kontrollálására.”

Stella hozzátette: „Összességében úgy gondoljuk, hogy a büntetés túl szigorú volt, de át fogjuk nézni az adatokat. Ahogy szoktuk, levonjuk a tanulságokat. Most egyelőre nem tehetünk mást, mint hogy lenyeljük a keserű pirulát.”
Piastri számára különösen fájdalmas a büntetés, hiszen egy győzelemmel 22 pontra növelhette volna előnyét csapattársával, Lando Norrisszal szemben – ehelyett a különbség mindössze nyolc pontra olvadt: „Nehéz ez Oscarnak, mert nagyon jól vezetett ma” – zárta szavait Stella. „De még csak a szezon közepén járunk. Rengeteg lehetőség van még hátra, és ez az eset csak még elszántabbá teszi majd őt.”