Frederic Vasseur, a Ferrari Formula-1-es csapatvezetője elismerte: túl sokáig vártak az intermediate gumikra váltással, amikor az évadnyitó Ausztrál Nagydíj utolsó fázisában visszatért a pályára az eső.
A Ferrarik eleve nem muzsikáltak túl fényesen Melbourne-ben, ám a végeredmény még annál is rosszabb képet fest, mint amit a tempójuk alapján elérhettek volna. Ez pedig annak köszönhető, hogy túl sokáig vártak az intermediate gumikra váltással, amikor a 44. körben megérkezett az eső az Albert Parkba.
A mezőny többsége a McLarenek pályáról lesodródása után már annak a körnek a végén meglátogatta a bokszcsapatát, de még a második helyen befutó Max Verstappen is kiállt a 46. kör végén. Charles Leclerc-rel és Lewis Hamiltonnal viszont még egy kört vártak, így hátrébb estek, amiből a monacói egy nyolcadik, a brit pedig egy tizedik helyezést tudott menteni.
Vasseur szerint utólag már egyértelmű, mit kellett volna tenniük, de az adott pillanatban inkább volt lutri, hogy jól döntenek-e a változó körülmények közepette – minderről a Formula.hu jelenlétében beszélt az Ausztrál Nagydíj leintése után:
„Furcsa helyzet volt, mert az 1-es és 2-es szektor még száraz volt, míg a 3-as már vizes. Bizonyos tekintetben egy rizikózás volt… tehettünk volna arra, hogy a pályán maradunk és kivárjuk a verseny utolsó szakaszát slick gumikon.”
„Amikor a Mercedes és a McLaren két körrel korábban kiállt, rossz időt választottunk: a legjobb opció az lett volna, ha ugyanabban a körben cserélünk, mint Max, de rosszul döntöttünk.”
„De ez rendkívül nehéz… nem érezzük az esőt, pedig ez inkább egy érzés és az, hogy mit látunk a képernyőn és a radarokon kanyarról kanyarra. Mindannyian meglepődtünk a futam azon szakaszában leesett eső mennyiségén, először a McLaren, és az, hogy kint maradt a slickeken és megpróbáltunk túlélni, a végén már könnyű mondani, hogy rossz döntés volt.”
Nem aggasztja Hamilton rádiózása
Hamilton számára a ferraris debütálás ért véget az említett tizedik pozícióval, amely után a hétszeres világbajnok arról beszélt, hogy már azért is hálás, hogy nem kötött ki a falban.
A futam során pedig érezhető volt, hogy nincs még összhang a versenymérnökével, Riccardo Adamival: többször is arra kérte az őt tanácsokkal ellátó mérnökét Hamilton, hogy bízza rá a dolgokat, a hajrában viszont épp a megfelelő információ hiányára tett panaszt az esőben.
Vasseur nem aggódik azonban Hamilton és Adami kapcsolata miatt, a Scuderia első embere szerint még össze kell csiszolódia a párosnak:
„Ez volt az első verseny, az első alkalom, hogy kommunikálni kellett a bokszfal és az autó között. Jobb munkát végezhetünk és jobban megismerhetjük egymást, egyértelműen nem volt ez tiszta, a stratégia nehéz volt, és kell találnunk egy jobb módot a kommunikáció. De tanulni fogunk az első futamból, úgyhogy ez nem probléma.”